Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    KIERUNKI I PROBLEMATYKA BADAŃ NAD RODZINĄ - Geneza badań empirycznych w Polsce

    Pierwsze badania były prowadzone w okresie międzywojennym przez socjologów – prof. Znanieckiego, Hałasińskiego, L. Krzywickiego. Koncentrują się głównie na rodzinie chłopskiej; na rodzinie polskiej na emigracji, badają funkcjonowanie rodziny na skutek wyjazdu jednego z rodziców.

    Pierwsze...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /05.08.2011 Znaków /786

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIERUNKI I PROBLEMATYKA BADAŃ NAD RODZINĄ - Badania nad rodziną

    Etapy rozwoju badań nad rodziną:

    1.    XVIII w. -  podejście biologiczno – antropologiczne: więzi biologiczne rodziny, opisuje rodzinę w przeszłości, na przestrzeni wieków.

    2.  Połowa XIX w. – badania nad teraźniejszością rodziny: Pierwsze badanie miało miejsce we Francji – F. de Play- badania...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /05.08.2011 Znaków /1 431

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    TYPOLOGIA RODZINY

    1. Kryterium liczby osób żyjących w małżeństwie:

    - monogamiczna ( 1 mąż, 1 żona)

    - poligamiczna ( 1 mąż, wiele żon)

    - małżeństwo grupowe

    2. Kryterium doboru małżonków:

    - małżeństwo endogamiczne (dobór małżonka z tego samego środowiska)

    - małżeństwo egzogamiczne ( z różnych klas)

    3...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /05.08.2011 Znaków /1 915

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZINA JAKO WSPÓLNOTA OSÓB

    wspólnota – naturalne zespolenie ludzi za względu na wspólnie odczuwalny cel, podobne wzajemne uczucie i naturalne wspólne dążenie, zakłada zbieżność uczuć i pragnień

    zrzeszenie – stanowi sztuczne zorganizowanie się ludzi dla osiągania wspólnych celów, opiera się na racjonalnym działaniu...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /05.08.2011 Znaków /1 303

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZINA JAKO ŚRODOWISKO WYCHOWAWCZE

    to najważniejsze i niezastąpione środowisko wychowawcze, które przez swoją specyfikę, intymność, indywidualność, bezpośredniość tworzy warunki dla rozwoju i wychowania.

    jest miejscem pierwszych kontaktów międzyludzkich, więzi psychicznych dziecka z rodzicami, rodzeństwem, dziecko...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /739

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZINA JAKO ŚRODOWISKO KULTUROWE

    środowisko kulturowe rodziny tworzy zespół dóbr materialnych, duchowych przekazywanych i udostępnionych pokoleniu młodszemu przez pokolenie starsze

    środowisko kulturowe może stać się środowiskiem wychowawczym wtedy, gdy bodźce płynące ze środowiska obiektywnego zostaną przez człowieka...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /772

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZINA JAKO GRUPA SPOŁECZNA

    Rodzina jest to pierwotna gr. społeczna (pierwsza),

    naturalna gr. społ., która stanowi duchowe zjednoczenie szczupłego grona osób, skupionych we wspólnym ognisku domowym

    cechy: wspólne zamieszkanie, nazwisko, własność, kultura duchowa, ciągłość biologiczna,

    więź oparta na...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /1 066

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    EDUKACJA MEDIALNA W SZKOLE

    Edukacja do mediów – postawa umożliwiająca uczniom uzyskanie odpowiedniego zasobu wiedzy na temat korzystania z TV po to, aby te treści wychowawcze, które ona wprowadza, mogły być przez dzieci i młodzież należycie wykorzystane,

    Edukacja o mediach – rozwój krytycyzmu uczniów wobec środków masowego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /766

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UDZIAŁ SZKOŁY W PRZYGOTOWANIU DZIECI DO KORZYSTANIA Z MEDIÓW

    Wprowadzić uczniów we współczesną problematykę kulturalna przez dostarczenie im wiadomości z różnych dziedzin kultury

    Kształtować umiejętność selekcji treści docierających kanałami środków masowego przekazu

    Kształtować umiejętność korzystania z książki, prasy, radia...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /343

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    UDZIAŁ RODZINY W PRZYGOTOWANIU DZIECKA DO KORZYSTANIA Z MEDIÓW

    Powinni organizować dzień dziecka, jego czas wolny, wyznaczać czas na książkę, prasę, film, radio. TV, regulować czas i zakres oddziaływania poszczególnych środków masowego przekazu , przygotowywać do recepcji odbieranych treści, kształtować w dziecku niezbędne w odbiorze umiejętności i nawyki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Mark Dodano /04.08.2011 Znaków /770

    praca w formacie txt

Do góry