Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Jean Baudillard (teoretyk francuski, był pod wpływem marksizmu)

    uważa, że media elektroniczne niszczą nasz związek z przeszłością i tworzą pusty, pogrążony w chaosie świat

    znaki i obrazy kształtują życie społeczne

    czerpie ze strukturalizmu i odwołuje się do idei F. de Saussure’a, mówiącej, że sens wynika z relacji między słowami → J...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /583

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria Postmodernistów

    1.Świat ponowoczesny

    - nie zmierza w kierunku socjalizmu – jak chciał Marks,

    - nie ma w nim metanarracji tzn. całościowych koncepcji historii i społeczeństwa,

    - zdominowany jest przez nowe środki przekazu, które „wyrywają nas” z przeszłości

    2.Społeczeństwo ponowoczesne jest bardzo pluralistyczne i...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /870

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczycielski profesjonalizm i jego rodzaje

    Profesja= zawód, profesjonalny = fachowy

    Profesja w stosunku do zawodów dotyczy:

    ważnej dziedziny ludzkiej aktywności i społecznie doniosłej (nie o każdym zawodzie możemy powiedzieć, że jest profesją np.: fryzjer, szczotkarz- nie)

    Ważny jest obiekt pracy. Tym obiektem jest człowiek np.:...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /4 176

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tożsamość zawodowa nauczyciela - Rozproszona

    Człowiek jest zdezintegrowany

    Nie wie czego chce, nie zna swojego miejsca w świecie

    Funkcjonuje dzięki zewnętrznym zobowiązaniom

    Tożsamość rozchwiana

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /184

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tożsamość zawodowa nauczyciela - Nadana

    Tożsamość ulokowana w innej

    Przejęta od innego człowieka

    Budowa tożsamości nadanej wykorzystuje dwa mechanizmy: naśladownictwo (dziecko), identyfikacja (ze stanami psychicznymi człowieka)

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /218

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tożsamość zawodowa nauczyciela - Moratoryjna

    Moratorium to odroczenie odpowiedzialności

    Stadium przejściowe (jeśli przez długi czas to osobowość jest zagrożona)

    Negatywne konsekwencje niezdecydowania

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /183

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tożsamość zawodowa nauczyciela - Osiągnięta

    Najwyższe stadium, gdzie człowiek siłą własnej woli stopniowo dochodzi do tego, kim jest,

    Jest w stanie na to pytanie odpowiedzieć,

    Wie do czego dąży, zintegrowany wewnętrznie,

    Obraz siebie budowany przez wewnętrzne siły

    Względnie niezależny od wpływów...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /392

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Tożsamość zawodowa nauczyciela

    Czym jest tożsamość? Czy w dzisiejszych czasach wykazuje ona cechy charakterystyczne? Czy współcześnie coraz częściej mówimy o tożsamości (i dlaczego?)

    Tożsamość:

    Kiedyś: łączyła się z identycznością, to, co w człowieku identyczne z innymi ludźmi

    Dziś: awansuje pojęcie różnicy, czyli czym...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /1 794

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie teorii w działaniu praktycznym nauczyciela - Wpływ wiedzy na działanie praktyczne nauczyciela

    Nie dokonuje się on na zasadzie instrukcji- w pedagogice nie ma recept i przepisów działania. Wpływ dokonuje się w rozumieniu i interpretacji- wiedza służy do rozpoznania i wyjaśniania sytuacji.

    Interpretacja- dochodzenie do znaczenia, nadanie czemuś jakiejś wersji prawdy, komentowanie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /838

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie teorii w działaniu praktycznym nauczyciela - Wiedza teoretyczna jako podstawa działań praktycznych

    Informacja- powie nam jakie coś jest, wiedza- jakie coś jest i dlaczego takie jest -> nauczycielowi jest więc potrzebna wiedza, bo jest ona podstawą rozumienia

    Jak się przekonać, że coś się rozumie?

    Przeszkoda epistemologiczna = przeszkoda w poznawaniu – jest nią wcześniej poznana wiedza...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Macko1 Dodano /05.08.2011 Znaków /965

    praca w formacie txt

Do góry