Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Andragogika - Dorosłość jako kategoria socjologiczna

    Wychowanie dorosłych jest procesem naturalnego uczestnictwa człowieka w życiu społecznym a jego efekty są wypadkowa oddziaływań i wpływów płynących ze strony.

    Przedmiot badania:

    - przesłanka główna: rozwój osobowości jest rezultatem interakcji człowieka ze światem

    - przesłanka pomocnicza:...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 905

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Dorosłość jako kategoria psychologiczna

    Dorosłość jako kategoria psychologiczna związana jest z koncepcją wychowania rozumianą jako intencjonalny proces kształtowania osobowości – można wnioskować że wychowanie jest świadomie wykorzystywanym instrumentem osobowości w określonym kierunku.

    Przedmiot badania:

    - przesłanka główna: rozwój...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /653

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Poglądy Malcolma Knowlesa na edukacje dorosłych

    Malcolm Knowles amerykański andragog uważa, że edukowanie człowieka dorosłego to jedna z najistotniejszych spraw we współczesnym świecie. Uważa że rozwój edukacji dorosłych warunkuje przystosowanie się ludzi dorosłych i nadążanie za postępem, zmianami technicznymi, kulturowymi, politycznymi...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 298

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Przedmiot badań andragogiki

    Przedmiotem badań są zjawiska związane z celowym oddziaływaniem ludzi dorosłych, ze wspomaganiem i samokształceniem.

    Przedmiot zainteresowania tej nauki jest trójstopniowy:

    zajmuje się możliwościami rozwoju ludzi dorosłych, ich edukacją

    procesami które składają się na...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 324

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Cele i zadania edukacji dorosłych we współczesnym świecie

    Ruch społeczny na rzecz edukacji ludzi dorosłych zatacza coraz szersze kręgi na całym świecie. Stąd nikogo dziś nie dziwi że dorosły człowiek chce się uczyć. Edukacja dorosłych najlepiej funkcjonuje w krajach wysokich technologii.

    Cele dotyczące kształcenia dorosłych:

    - upowszechnienie wiedzy...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 675

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Andragogika a pedagogika dorosłych

    Andragogika podkreśla swoistość i odrębność edukacji dorosłych od edukacji szkolnej dzieci, dlatego odłącza od pedagogiki (odstąpienie od pojęcia pedagogiki dorosłych-pojęcie konserwatywne, wyraz stereotypu językowego, dowód na myślenie przez analogię.)

    Andragogika jest nauką o edukacyjnym...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 400

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Działy andragogiki

    andragogika dorosłych(wprowadzenie do działów szczegółowych)

    teoria wychowania ludzi dorosłych(charakteryzuje się aktywnością ludzi dorosłych; co robić aby zmieniać swoje poglądy)

    dydaktyka dorosłych(teoria nauczania ludzi dorosłych)

    historia andragogiki(pewne rzeczy są...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /406

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika - Geneza i treść pojęcia andragogiki

    Andragogika-zajmuje się kształceniem dorosłych. Jest to nauka o prowadzeniu ludzi dorosłych.

    Poprzedzający termin do andragogiki to pedagogika dorosłych. Było to jednak niestosowne, bo pedagogika to nauka o wychowaniu, a andragogika to nauka o ludziach starszych.

    Dziedzina powstała w II połowie XX wieku...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /1 036

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SOCJOTERAPIA - Postępowanie socjoterapeutyczne

    a) diagnoza – polega ona na poznawaniu charakteru trudności dziecka i analizie zaburzeń w jego relacjach ze światem. Aby dziecko mogła uczestniczyć w zajęciach, nie jest konieczne przeprowadzenie szerokich badań testowych. Wystarczy wstępna diagnoza nauczyciela zajmującego się uczniem, poszerzona o...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /4 831

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SOCJOTERAPIA - Proces socjoterapeutyczny

    Na proces socjoterapeutyczny składają się trzy elementy:

    Zmiana sądów poznawczych – pozytywne doświadczenia mają m.in. skorygować sądy poznawcze wyniesione przez dziecko z przeżyć urazowych. Aby mogło to nastąpić, treść doświadczeń korygujących powinna być przeciwstawna do treści...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Hipolit Dodano /30.08.2011 Znaków /2 827

    praca w formacie txt

Do góry