Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    WYCHOWANIE MORALNE - Kohlberg ujmuje rozwój moralny w ramach trzech poziomów...

    1.Przedkonwencjonalny (wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny).

    Wyróżnia się tu:

    a) stadium „kary i posłuszeństwa”

    b) relatywizm instrumentalny”.

    2. Konwencjonalny -13-16 rok życia.

    Wyróżnia się tu:

    a) stadium „dobry chłopiec/dziewczyna”,

    b) stadium „prawo i porządek”.

    3. Postkonwencjonalny -po...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /961

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYCHOWANIE MORALNE - Wg. Muszyńskiego

    1) stadium anomii moralnej:

    • faza amoralizmu

    – zachowania dziecka w tym okresie są niemoralne, ponieważ ono nie posiada świadomości moralnej i z tego powodu społeczeństwo zachowania akceptuje,

    2) stadium heteronomii

    • logocentryzm

    – dziecko nie jest zdolne do rozumienia cudzych stanów psychicznych i...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /4 646

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYCHOWANIE MORALNE

    – wg Muszyńskiego jest to proces wychowania i rozwijania w jednostce cech ułatwiających jej współżycie z innymi osobami, postawy mające na celu dobro innych ludzi i ogólny pożytek, aktywne doskonalenie siebie przez prace na rzecz społeczeństwa.

    Wychowanie moralne nie jest dziedziną autonomiczną, ale...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /386

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie wielokulturowe

    Kultura jest głównym determinantem indywidualnego rozwoju dziecka. Ludzie jako gatunek stworzyli kulturę, zatem każde dziecko wychowywane jest w jakimś jej kontekście. Nauka dziecka i przystosowanie do życia wśród innych ludzi są zawsze, mniej lub bardziej, nacechowane elementami danej kultury...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /3 124

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie fizyczne - WYCHOWANIE FIZYCZNE POZALEKCYJNE I POZASZKOLNE

    - obejmuje typowe dla wychowania fizycznego instytucje i formy pracy pozalekcyjnej i pozaszkolnej, które wzbogacają zakres oddziaływań fizyczno-wychowawczych

    - w tym kręgu znajduje się działalność:

    - Szkolnego Związku Sportowego

    - Szkolnych oraz międzyszkolnych klubów sportowych zrzeszających uczniów...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /588

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie fizyczne - WYCHOWANIE FIZYCZNE JAKO KOMPLEKS ZAGADNIEŃ ZDROWOTNO-WYCHOWAWCZYCH W SZKOLE

    - realizację zapewnia całe grono pedagogiczne wspierane przez szkolną służbę zdrowia

    - należą do niego wszelkie przejawy troski o prawidłowy rozwój wychowanków

    - krąg obejmuje :

    - ćwiczenia śródlekcyjne - tzw. mikropauzy i racjonalna organizacja przerw międzylekcyjnych

    - czuwanie nad prawidłową...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /1 055

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie fizyczne - WYCHOWANIE FIZYCZNE JAKO PRZEDMIOT NAUCZANIA

    - uczestniczą w nim wszyscy uczniowie bez względu na sprawność fizyczną i uzdolnienia ruchowe

    - polega na nauce i kształtowaniu abecadła ruchowego (ćwiczeń gimnastycznych, gier sportowych, zabaw ruchowych, ćwiczeń o charakterze porządkowym oraz ćwiczeń korekcyjno-kompensacyjnych)

    - w klasach I – III...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /31.08.2011 Znaków /425

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie fizyczne - Funkcje oceny w wychowaniu fizycznym

    a) dydaktyczna :

    o potrzeba stałego informowania nauczyciela i ucznia o stopniu realizacji celów wytyczonych przez program nauczania

    o diagnoza pedagogiczna, która ułatwi dobór i korektę stosowanych środków

    b) wychowawcza :

    o samodoskonalenie- kontrola i ocena zaspokaja potrzebę poznania własnej wartości...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /30.08.2011 Znaków /571

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie fizyczne - Zasady metodyki ćwiczeń fizycznych

    1) zasada świadomości

    - uczeń, który rozumie cel ćwiczeń i ich praktyczne zastosowanie uczy się szybciej i chętniej

    - zaszczepienie potrzeby ruchu

    2) zasada aktywności

    - czynny i twórczy stosunek ucznia do zajęć

    - uwzględnienie zainteresowań uczniów

    - podkreślenie wartości osiągniętych...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /30.08.2011 Znaków /1 035

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie fizyczne - Trzy zagadnienia programu wychowania fizycznego

    1) zadania stawiane przed zorganizowanym procesem wychowania fizycznego na tle potrzeb rozwojowych ucznia:

    - kierując procesem wychowania fizycznego, nauczyciel musi się liczyć z tzw. warunkami wychowania, które określają dostępność i celowość użycia danych środków i metod. Są to: wiek, płeć, stan...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Ursus Dodano /30.08.2011 Znaków /725

    praca w formacie txt

Do góry