Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Eksperyment - Eksperyment jako metoda analizy zależności przyczynowych

    Eksperyment można uznać za najszlachetniejszą z metod badaw­czych, ponieważ pozwala dochodzić uwarunkowań przyczynowych. Nie podejmując dyskusji nad pojęciem przyczynowości, przyjmiemy za podstawę następującą definicję pragmatyczną: dwie lub więcej zmiennych łączy związek przyczynowy, jeżeli ich...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /3 280

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Analiza treści - Założenia i ogólna problematyka analizy treści

    Język jest nie tylko istotnym warunkiem działania społecznego w tej mierze, w jakiej polega ono na komunikowaniu znaczeń, ale sama czynność posługiwania się językiem — mówienie i pisanie — należy do kategorii zachowań społecznych. W tym, co mówią i piszą, ludzie dają świadectwo swoim dążeniom...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /8 521

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Badanie panelowe - Istota i zastosowanie badań panelowych

    Badanie panelowe polega na tym, że pewna liczba osób lub in­nych jednostek badawczych zostaje przynajmniej dwukrotnie w pew­nym odstępie czasu poddana pomiarom (obserwacji, badaniom an­kietowym) ze względu na tę samą cechę. Badanie panelowe jest rodza­jem analizy trendu. Jego celem jest uchwycenie dynamiki...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /6 338

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Socjometria - Zastosowanie metody socjometrycznej

    Metoda socjometryczna służy do badania określonych aspektów struktury stosunków społecznych w grupie. Zapoczątkował ją w 1934 r. Jacob L. Moreno, a następnie doskonaliło wielu innych badaczy. W poniższym omówieniu pominiemy uboczny cel terapeutyczny, jaki metodzie tej przypisywał Moreno i kilku jego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /3 893

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wywiad socjologiczny - Wywiad socjologiczny jako metoda zbierania danych

    Metodą wywiadu zbiera się dane jednostkowe, aby następnie uzyskać z nich dane zagregowane. Znaczy to, że pytania zadaje się wprawdzie pojedynczym osobom, ale badacza interesują cechy zbior­cze klas, grup bądź typów ludzkich. Celem jest przy tym nie tylko opis, lecz także ujawnienie lub sprawdzenie...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /11 144

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody obserwacji - Obserwacja jako sposób gromadzenia danych

    Terminem obserwacja określa się najrozmaitsze, po części całko­wicie różne sposoby uzyskiwania danych. Należy do nich zarówno obserwacja uczestnicząca, taka jaką posługuje się etnologia, antropo­logia społeczna i kulturowa, przede wszystkim w studiach nad sto­sunkowo nieskomplikowanymi pierwotnymi...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Feliks Dodano /05.09.2011 Znaków /11 730

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika specjalna - Zainteresowania badawcze andragogiki specjalnej

    Zainteresowania i procedury badawcze andragogiki specjalnej nawiązują zwłaszcza do dorobku pedagogiki specjalnej, andragogiki, pedagogiki spo­łecznej, pedagogiki pracy oraz takich nauk współdziałających, jak: psycholo­gia, socjologia, nauki medyczne, prawo. Podstawą są tu badania interdyscy­plinarne...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Oskar Dodano /02.09.2011 Znaków /4 820

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika specjalna - Zagadnienia prawne

    Wśród prawnych uregulowań znaczących dla edukacji osób dorosłych niepełnosprawnych warto wymienić: 1) ustawę z dnia 9 maja 1991 roku o zatrudnianiu i rehabilitacji osób niepełnosprawnych (D.U. Nr 46, póz. 201) -zmienioną przez 2) ustawę z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodo­wej i społecznej...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Oskar Dodano /02.09.2011 Znaków /3 239

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika specjalna - Wyrównywanie szans życiowych osób dorosłych niepełnosprawnych

    Gdy za podstawowy cel postępowania rewalidacyjnego uznamy wielo­stronny rozwój osób niepełnosprawnych, to jego osiągnięcie warunkowane jest m.in. intensyfikacją kontaktów społecznych i współuczestnictwem tych osób w decydowaniu o sprawach dotyczących ich życia i rodziny.

    Spotykane we współczesnym...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Oskar Dodano /02.09.2011 Znaków /4 956

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Andragogika specjalna - Rewalidacyjna

    Obszar andragogiki koncentrujący swoje zainteresowania na problematyce rewalidacyjnej (od validus - silny, zdrowy) obejmuje kształcenie i wychowa­nie osób dorosłych niepełnosprawnych, w tym m.in. osób upośledzonych umysłowo, niewidomych i niedowidzących, głuchych i niedosłyszących, przewlekle chorych...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Oskar Dodano /02.09.2011 Znaków /2 177

    praca w formacie txt

Do góry