-
Ocena brak
Osiągnięcia w pracy poradni psychologiczno - pedagogicznych - Współpraca ze szkołami
Utworzenie punktów konsultacyjnych dla rodziców, nauczycieli i dzieci w przedszkolach oraz szkołach na terenie objętym działaniami poradni.
Powoływanie grup wsparcia dla pedagogów, logopedów, psychologów w szkołach.
Udział pracowników pedagogicznych poradni w roli ekspertów w sprawdzianach...
-
Ocena brak
Osiągnięcia w pracy poradni psychologiczno - pedagogicznych - Współpraca z samorządem lokalnym
Współpraca z organami prowadzącymi w badaniu preferencji uczniów gimnazjów w zakresie potrzeb edukacyjnych i uczestniczenie w planowaniu powiatowej sieci szkół ponadgimnazjalnych w r. szk. 2005/2006.
Systematyczne uczestnictwo dyrektorów poradni w sesjach samorządowych, co stwarza możliwość...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Inne
Wzrost biurokratyzacji i stopniowe zamienianie poradni w urzędy, gdyż zwiększa się liczba klientów zgłaszających się „po papierek”.
Długie terminy oczekiwania klientów na wizytę i niemożność wypełnienia wszystkich potrzebnych w danym środowisku zadań powoduje frustrację pracowników i...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Sprawozdawczość
Uwzględnienie w systemie SIO liczby dzieci i uczniów uczestniczących w różnych formach zajęć terapeutycznych indywidualnych i grupowych, pominięcie natomiast liczby spotkań.
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Współpraca ze środowiskiem lokalnym
1. Stały wzrost zapotrzebowania środowiska lokalnego na usługi poradni w zakresie profilaktyki, diagnozy i terapii.
2. Częste postrzeganie poradni przez środowisko jako placówki szkolnej, a nie wspierającej.
3. Działalność poradni w znacznym stopniu ograniczona jest zapotrzebowaniem środowiska na...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Współpraca z samorządem
Brak możliwości udzielania pomocy dzieciom i rodzicom zgłaszającym się do niektórych specjalistycznych poradni z miejscowości, które nie podpisały porozumienia z władzami samorządowymi, na terenie których funkcjonują dane poradnie.
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Współpraca z organem prowadzącym
Brak zintegrowanych działań administracji oświatowej.
Nakładanie na poradnie dodatkowych zadań bez centralnego zabezpieczenia finansowego na ich realizację i bez zwiększenia zasobów kadrowych.
Groźba łączenia poradni w powiecie w jedną placówkę i sugerowanie ograniczania...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Relacje między przedszkolami, szkołami a poradniami
Postrzeganie poradni jako placówki, która ma realizować za szkoły pomoc psychologiczno-pedagogiczną (często w szkołach brak jest pedagogów, psychologów, logopedów i innych specjalistów).
Zalecenia poradni nie są w pełni realizowane w szkołach i innych placówkach z powodu braku środków...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Sprawy finansowe
Niewspółmierne do potrzeb środki finansowe na pokrycie delegacji oraz wydatki rzeczowe (m.in. na zakup materiałów biurowych, sprzętu audiowizualnego, specjalistycznego oprogramowania itp.).
Ograniczone środki na zakup testów i pomocy dydaktycznych do zajęć terapeutycznych. Specjaliści są...
-
Ocena brak
PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNE - Trudności w realizacji zadań statutowych: Doskonalenie zawodowe pracowników poradnictwa
Wysokie koszty szkoleń przeznaczonych dla pracowników poradni (specjalistyczne szkolenia często kilkakrotnie przekraczają miesięczne pobory pracowników) i niedostosowanie środków finansowych do ich potrzeb.
Niewystarczająca opieka merytoryczna zapewniana specjalistom poradni realizującym...