Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Etapy przystosowania się do choroby przewlekłej - Konfrontacja

    W tym okresie u pacjenta występują uczucia straty i rozpaczy, dociera do niego, iż będzie musiał wkrótce umrzeć. Jest to najgorszy okres, ponieważ człowiek dotknięty chorobą przewlekłą, zaczyna liczyć upływające chwile do dnia śmierci, do dnia wyroku. Rozumie, że nie można cofnąć czasu i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /643

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etapy przystosowania się do choroby przewlekłej - Wstrząs

    W tym okresie pacjent jest zdezorientowany, jego myślenie i działanie oderwane jest do rzeczywistości, a zachowanie i reakcje są automatyczne, gdyż nie zastanawia się i nie analizuje sytuacji w jakiej się znalazł. Na tym etapie do człowieka z chorobą przewlekła nie docierają informacje o jego stanie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /460

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Choroba przewlekła

    Według medycznej definicji, choroba przewlekła to nieodwracalny stan chorobowy, który wymaga ciągłej, specjalistycznej obserwacji, trwającej dłuższej niż dwa miesiące, oraz regularnego leczenia, dla którego terapia niestety nie przynosi żadnych efektów. Stan ten charakteryzuje się tym, iż następują...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /3 962

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Choroba przewlekła, umieranie i żałoba

    Każdy człowiek ma świadomość, że kiedyś umrze. Zjawisko śmierci towarzyszy nie tylko gatunkowi ludzkiemu, ale i wszystkim stworzeniom ziemskim, jednakże człowiek niezwykle silnie przeżywa proces umierania i w rezultacie śmierć. Jest to spowodowane strachem przed tym, co będzie dalej, czy istnieje...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /6 702

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Jak mówić o prawach dziecka?

    Prawa dzieci to nie paragrafy i ich  łamanie. To konkretne, realne sytuacje, to określone normy zachowania i podejmowane działania. Prawa te realizowane są w konkretnej rzeczywistości  i konkretnych środowiskach: w rodzinie, szkole, grupie rówieśniczej,  z aktywnym uczestnictwem dzieci i młodzieży. ...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /5 482

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Czy w Polsce można bić dzieci?

    Konwencja o prawach dziecka: Każde dziecko ma prawo do ochrony przed poniżającym traktowaniem i karaniem oraz wszelkimi formami przemocy (art.: 2, 19, 28, 34, 35, 37, 39).  

    Zakaz stosowania kar cielesnych wynika jednoznacznie z przepisów Konstytucji RP, która w art. 40 zakazuje tortur, okrutnego, nieludzkiego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /2 131

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Obowiązki dziecka

    Obowiązki dziecka wynikają z ról jakie pełni: roli ucznia, członka rodziny, wychowanka placówki, członka jakiejś społeczności, uczestnika zajęć itp.   

    Obowiązki wynikają ze specyfiki danego środowiska i roli jaką w nim pełni dziecko. Jest to np. obowiązek:

    -  Aktywnego uczestnictwa w  życiu...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /1 067

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Prawa dzieci jako uczniów

    -  prawo do właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny szkolnej,

    -  prawo do opieki wychowawczej  i warunków pobytu zapewniających bezpieczeństwo, ochronę przed wszelkimi formami przemocy: fizycznej, psychicznej, ochronę poszanowania godności,  

    -  Prawo do  życzliwego...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /1 263

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Prawo do podmiotowego traktowania

    To jedno z fundamentalnych praw człowieka, które w przypadku  dziecka ograniczone jest zastrzeżeniem zdolności do kształtowania własnych poglądów uwarunkowanej wiekiem i stopniem dojrzałości dziecka. W pełni wyraża je art. 12 Konwencji:

    „1. Państwa-Strony zapewnią dziecku, które jest zdolne do...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /1 889

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawa dziecka - Prawo do rozwoju i usamodzielnienia

    Dzieci umieszczone w pieczy zastępczej mają prawo do wszechstronnego rozwoju,  z uwzględnieniem ich zainteresowań i uzdolnień, w tym prawo do korzystania z różnych form zabaw i wypoczynku. Pobyt w rodzinie zastępczej powinien przygotować dzieci do samodzielnego życia, tak by z chwilą osiągnięcia...

    Ocena / Przedmiot / Pedagogika

    Autor /Emanuel Dodano /08.09.2011 Znaków /459

    praca w formacie txt

Do góry