Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Geneza instytucji swobodnego uznania

    W państwie absolutnym- brak było związania administracji ustawami.

    W państwie parlamentarnym ustawy ograniczały administrację na początku w niewielkim zakresie.

    Obowiązywała zasada niezależności administracji od ustawodawcy., o ile przepis prawa wyrażnie nie stanowił inaczej. Oznaczało to że...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /2 333

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Uznanie administracyjne tzw. ”swobodne uznanie”

    W procesie stosowania normy prawnej w konkretnym przypadku pewien wpływ na ostateczne ukształtowanie się aktu indywidualnego posiada zawsze organ stosujący normę. Ustalenie i ocena stanu faktycznego, z którym norma prawna łączy pewne skutki prawne zależy od wielu czynników lokalnych, indywidualnych, od...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /1 231

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Trwałość aktu administracyjnego

    Lub jego odwołalność może być określona w przepisach prawnych, które stanowią o wydaniu aktów w danej dziedzinie.

    Wyróżniamy akty adm. o prawomocności formalnej i materialnej

    Prawomocność formalna-jest to niezaskarżalność aktu administracyjnego polegająca na tym, że strona nie może powodować...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /1 373

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawidłowości aktu administracyjnego

    Jest prawidłowy jeżeli odpowiada wszelkim przesłankom stawianym mu przez porządek prawny i odpowiada wszelkim prawnym wymogom:

    został wydany przez właściwy organ, tj. w tedy gdy organ miał prawo wydać taki akt

    wydany został z godnie z przepisami prawa formalnego /procesowego/

    gdy akt...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /1 010

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Akt administracyjny a wyrok sądowy

    Różnice między aktem adm. a wyrokiem sądowym:

    wyrok rozstrzyga w sposób wiążący i ostateczny spór prawny w interesie porządku prawnego.

    Akt adm. jest skierowaną na przyszłość formą działania adm. publicznej.

    Sąd rozstrzyga jako bezstronny i neutralny organ spór prawny między dwiema...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /764

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział aktów ze względu na stopień konkretności oznaczenie adresata aktu: akty generalne, planowania, subiektywne, egzekucyjne

    1.Akty generalne-są to rozporządzenia, określają one reguły, metody postępowania np. ”każdy kto-to..”

    2.Akty planowania-tutaj norma prawna nakłada obowiązek wykonania planu.Ustawa, uchwała, zarządzenie czy norma prawna zawarta jest w samym planie Wykonanie zadania konsumuje tę normę. Moc wiążąca...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /1 462

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności administracyjnoprawne

    Dzielimy na :akty zewnętrzne, wewnętrzne, procesowe,generalne, indywidualne.

    Akty zewnętrzne-które skierowane są do wszystkich obywateli i podmiotów nie podporządkowanych organizacyjne ani nie pozostających w szczególnych stosunkach zależności (np. zależności zakładowej)

    Akty...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /1 739

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy działania administracji publicznej

    - czynności prawne

    - inne działania administracji, nie podlegające na wydawaniu aktów prawnych, nie będące czynnościami prawnymi.

    A.Czynność prawna

    Polega na objawieniu woli organów adm w celu wywołania określonych skutków prawnych. Różnica między czynnością prawną a inną formą działania...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /2 942

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rada Legislacyjna

    Działa przy PRM jako organ opiniodawczo-doradczy.

    Do PRM należy określenie zadań oraz szczegółowych zasad i trybu funkcjonowania Rady Legislacyjnej.

    Do zadań należy :

    1) dokonanie okresowych ocen stanu prawa w określonych dziedzinach z uwzględnieniem wymogu dostosowania do norm konstytucyjnych

    2)...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /924

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rządowe Centrum Legislacji

    Od 1-go stycznia 2000 r. Przy Prezesie RM działa Rządowe Centrum Legislacji ”Centrum” jako państwowa jednostka org, podlega PRM.

    Zapewnia :

    1) kontroluje wydawanie przez org, adm, rządowej przepisów wykonawczych do ustaw

    2) redaguje DU.RP oraz Dziennik Urzędowy RP ”Monitor Polski “

    3) opracowuje rządowe...

    Ocena / Kategoria / Prawo administracyjne

    Autor /Flawiusz Dodano /24.11.2011 Znaków /575

    praca w formacie txt

Do góry