Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady łączności teorii z praktyką

    Zasada ta orientuje nauczyciela na konieczność harmonijnego wiązania ze sobą wiedzy naukowej z praktyką codziennego życia. Argumenty przemawiające za tym by łączyć teorię z praktyką:

    1. Praktyka jest tak samo źródłem wiedzy o świecie jak teoria

    2. Praktyka sprawdza prawdziwość...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /395

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady samodzielności

    Starać się czynnie i samodzielnie zdobywać potrzebne wiadomości i umiejętności; w dużej mierze odnosi się do ucznia. Mówi, że jeśli uczeń chce trwale i skutecznie coś zapamiętać to powinien systematycznie utrwalać wiedzę.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /244

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady poglądowości

    W  nauczaniu należy wychodzić od tego, co uczniom bliskie i dopiero później przechodzić do tego, co bardziej odległe, nauczać poglądowo, systematycznie oraz w przystępny dla ucznia sposób.

    To najwcześniej sformułowana zasada. Wskazuje ona na konieczność zdobywania wiedzy poprzez bezpośrednie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /548

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady systemowość

    Odnosi się do zachowania określonej kolejności w poznawaniu i wymaga:

    - przechodzenia od faktów do uogólnień;

    - logicznego toku rozumowania;

    - stosowania korelacji;

    - systematycznego nawiązywania do już posiadanej wiedzy;

    - systematycznej kontroli i oceny wyników nauczania.

    Nauczanie powinno więc...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /700

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Istota zasad kształcenia

    Zasady kształcenia to normy postępowania dydaktycznego, których przestrzeganie pozwala nauczycielowi zaznajomić uczniów z podstawami wiedzy, rozwijać zainteresowania i zdolności poznawcze oraz wdrażać do samokształcenia.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /242

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces kształcenia jako związek nauczania i uczenia się

    Proces ten obejmuje wiele podporządkowanych wspólnemu celowi par aktów nauczania – uczenia się. Systematyczność, planowość, ukierunkowanie na wyniki, długotrwałość, instytucjonalność

    Proces kształcenia można traktować jako zespół zdarzeń, po wpływem czynności nauczyciela i uczniów dokonuje się...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /810

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasa jaka mała grupa społeczna

    Klasa szkolna – występująca jako niezorganizowane skupisko uczniów bądź pod wpływem nauczyciela przekształcające się w dobrze działający zespół współpracujący z nim w osiąganiu celów dydaktyczno wychowawczych. Wszelkie przemiany w procesie nauczania dotyczą przeważnie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /334

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Szkoła jako środowisko dziecka

    Instytucja oświatowo-wychowawcza zajmująca się kształceniem i wychowaniem w państwie, a także siedziba (budynek) tej instytucji oraz jej uczniowie i personel.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /164

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Od czego zależy dobór metod nauczania (kryterium doboru metody)

    Od : celu pracy dydaktyczno – wychowawczej, właściwości poszczególnych przedmiotów nauki szkolnej, respektowanych zasad nauczania, wiek uczniów, charakterystycznych właściwości poszczególnych przedmiotów nauki szkolnej, realizowanych celów i zadań tej nauki, ogólnych celów kształcenia, szczegółowych zadań...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /422

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów działanie sprzyjające powstaniu optymalnej motywacji uczenia się

    Potrzeba sukcesu odgrywa więc poważną rolę motywującą do nauki. Uczniów opóźnionych w opanowaniu wiadomości i umiejętności, należy aktywizować na każdej lekcji, a nie pozostawiać ich własnemu losowi. Powinno się u nich rozwijać motywację do uczenia się szukając dodatnich momentów...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /3 025

    praca w formacie txt

Do góry