Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Metody sprawdzania wyników nauczania, ocena szkolna

    Metody kontroli i oceny:

    - konwencjonalne:

    - obserwacja ucznia

    - kontrola praktyczna (polegająca na zrobieniu czegoś)

    - kontrola ustna

    - kontrola pisemna

    - niekonwencjonalne:

    - testy:

    - ...otwarte (zadanie, rozprawka itp.)

    - ...krótkiej odpowiedzi (zadania z luką itp.)

    - ...zamknięte (wielokrotnego...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /20.12.2011 Znaków /891

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym oraz ich przezwyciężanie

    - profilaktyka pedagogiczna – w tym nauczanie problemowe i nauczanie grupowe. Praca ucznia na lekcji w kilkuosobowych zespołach nad określonym problemem o charakterze praktycznym lub teoretycznym powoduje wzrost zainteresowania nauką, wdraża do kolektywnego przezwyciężania trudności, stwarza liczne okazje do...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /1 128

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przyczyny niepowodzeń szkolnych

    1. społeczno – ekonomiczne- trudne dzieciństwo, brak książek i warunków do nauki, niski poziom kultury rodziców, trudne warunki materialne, nadmierne obciążenie dzieci praca domową

    2. biopsychiczne – zależność miedzy poziomem rozwoju umysłowego dzieci a ich powodzenie czy niepowodzenie w...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /712

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Odsiew, drugoroczność, niepowodzenie ukryte

    Niepowodzenie ukryte – występuje wówczas, gdy nauczyciele nie dostrzegają braków w wiadomościach, umiejętnościach i nawykach uczniów, mimo, że braki tego rodzaju ( z punktu widzenia celów oraz programu nauczania) – rzeczywiście istnieją.

    Odsiew – całkowite przerwanie przez ucznia nauki w szkole przed jej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie powodzenia i niepowodzenia szkolnego

    Niepowodzenia szkolnego – sytuacja , która charakteryzuje się występowaniem wyraźnych rozbieżności między wymaganiami wychowawczymi i dydaktycznymi szkoły a postępowaniem uczniów oraz uzyskiwanymi przez nich wynikami nauczania     

    Niepowodzenie szkolne :

    a) wychowawcze

    b) dydaktyczne

    ukryte

    jawne :

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /416

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces kształcenia umiejętności

    Ogniwa procesu kształcenia wg Okonia:

    uświadamianie uczniom celów i zasad kształcenia

    poznawanie nowych faktów

    nabywanie pojęć

    poznanie prawidłowości

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /198

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Proces kształcenia pojęć

    Kształtowanie pojęć (metodyczne):

    - zestawienie przedmiotu z innymi w celu wyłonienia go z nich

    - wyszukiwanie cech podobnych

    - wyszukiwanie cech różniących

    - określenie przez uczniów danego pojęcia na podstawie istotnych cech danego przedmiotu czy zjawiska

    - zastosowanie pojęcia w nowych...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Indywidualizacja i uspołecznienie w procesie kształcenia

    Uspołecznienie – dokonuje się w szkole pod wpływem ogółu działań zmierzających do uczynienia z ucznia – przy współpracy z rodziną – pełnowartościowej istoty społecznej, poprzez danie mu szans zdobycia takiej wiedzy o świecie i takich kwalifikacji ogólnych i zawodowych, jak również takich systemów...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /874

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady przystępności

    Inaczej zwana zasadą stopniowania trudności. Wyraża ona konieczność dostosowania treści i metody nauczania do rozwoju i możliwości uczniów.

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /154

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka zasady efektywności

    Czyli związku miedzy celami a wynikami kształcenia, wydajność procesu kształcenia, nie tylko metody pracy nauczycieli i uczniów na lekcji, lecz także wykorzystanie czasu lekcyjnego; dotyczy ona funkcjonowania i optymalizacji wielu czynników, biorących bezpośredni lub pośredni udział w procesie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Ananiasz2 Dodano /19.12.2011 Znaków /332

    praca w formacie txt

Do góry