Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Omów cechy współczesnego systemu dydaktycznego

    DYDAKTYKA WSPÓŁCZESNA

    nauczanie = uczenie się

    Część swoich postulatów zaczerpnęła od Herbart – zaznajamiania uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy czy Deweya aby aktywizować dzieci i młodzież w procesie nauczania.

    Głosi ona, że należy:

    kształcić dzieci na treściach potem na...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 165

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wskaż najważniejsze idee systemu Hojna Dewey’a

    SYSTEM DEWYOWSKI

    na przełomie XIX i XX w dydaktyka herbertowska i funkcjonująca zgodnie z jej założeniami szkoła tradycyjna poddane zostały ostrej krytyce. Potępiano rygoryzm i autokratyzm oraz domagano się przekształcenia jej w „szkołę dla życia i przez życie” Domagano się takiej szkoły, która...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 393

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki systemu Fryderyka Herbarta

    SYSTEM TRADYCYJNY

    Herbertowski oprac. został na przełomie XVIII I XIX w. przez niem. psychologa i pedagoga na dorobku teoretycznym etyki i psychologii. Zakładał on, że proces nauczania dominuje nad procesem uczenia się. Etyka miała wyznaczać cele wychowawcze, a psychologia drogi i środki wiodące do...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 900

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj najważniejsze systemy dydaktyczne

    SYSTEM DYDAKTYCZNY

    System dydaktyczny to całokształ t zasad organizacyjnych oraz treści, metody i środki nauczania, uczenia się tworzące spójną wewnętrznie strukturę podporządkowaną realizacji celów kształcenia. Możemy wyodrębnić systemy:tradycyjny, progresywistyczny, współczesny...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /3 669

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj dydaktykę ogólną

    Dydaktyka jako nauka o nauczaniu i uczeniu się obejmuje swoimi badaniami wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej. Dlatego nazywamy ją dydaktyką ogólną. Dydaktyka ogólna analizuje cele, treści, metody, środki i formy organizacyjne w sposób ponad przedmiotowy formułując na tej podstawie określone...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /374

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęć kształcenie i wykształcenie

    KSZTAŁCENIE

    Rezultatem k. jest -> wykształcenie. Rozróżniamy k. ogólne, które sprzyja opanowaniu wiadomości i sprawności niezbędnych wszystkim obywatelom kraju, niezależnie od ich przyszłego zawodu, i k. specjalne, czyli zawodowe, zapewniające zdobycie kwalifikacji w zakresie jakiejś specjalności...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 743

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęcia wychowanie

    Wychowanie- oddziaływania organizowane celowo, mające prowadzić do pożądanych zmian w funkcjonowaniu jednostek i grup.

    Pomaganie człowiekowi w kształtowaniu siebie w określonych wymiarach tzn. trzech komponenty postawy: behawioralnym intelektualnym oraz emocjonalnym

    WYCHOWANIE

    to całość wpływów i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 796

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęcia uczenie się

    Uczenie się jest procesem w toku którego- na podstawie doświadczania, poznawania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte. Cechy świadomie organizowanego uczenia się: aktywność osoby uczącej się, ukierunkowanie, planowość, a...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /960

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dokonaj charakterystyki pojęcia nauczanie

    przez nauczanie rozumiemy planową i systematyczną pracę nauczyciela z uczniami, polegającą na wywołaniu i utrwaleniu zmian w ich wiedzy, dyspozycjach, postępowaniu. Nauczanie jest działalnością intencjonalną.

    NAUCZANIE

    to planowa i systematyczna praca nauczyciela z uczniami mająca na...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 109

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co oznacza termin dydaktyka

    Subdyscyplina pedagogiczna która zajmuje się:

    teoriom - nauką o nauczaniu i uczeniu się, a więc jako system poprawnie uzasadnionych twierdzeń i hipotez dotyczących procesu, zależności i prawidłowości nauczania, uczenia oraz sposobu kształtowania tego procesu przez człowieka.

    ( Współcześnie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /389

    praca w formacie txt

Do góry