Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Charakterystyka tendencji alternatywnych jako wyrazu kryzysu szkoły

    Istnieje pożądany kształt szkoły, który obecnie jest trawiony przez kryzys

    Podmioty edukacji: nauka, rodzina, nauczyciele, uczniowie, ministrowie, eksperci, politycy.

    Hartmund Hentig, humanistyczna szkoła jako miejsce w którym:

    Ma się ochotę na zajmowanie się jakimś...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 678

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omówić środki przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym

    Metody i środki walki z niepowodzeniami:

    a)profilaktyka pedagogiczna –nauczanie problemowe i grupowe

    b)diagnoza pedagogiczna

    c)terapia pedagogiczna

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /159

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Typy lekcji i ich charakterystyka

    Typ lekcji to taka jej odmiana, która wynika z realizacji funkcji dydaktycznych w toku procesu nauczania i uczenia się oraz z organizacji pracy na lekcji, zastosowanych metod czy środków dydaktycznych.

    Typy lekcji wynikające z realizacji funkcji:

    lekcje wprowadzające i zaznajamiające uczniów z nowym...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 124

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczyciel i jego udział w procesie kształcenia

    PRZYGOTOWANIE NAUCZYCIELA DO LEKCJI  składa się z 3 zakresów:

    1. przygotowanie merytoryczne – zwane przedmiotowym, związane z treściami – znajomość treści, wybór konkretnych zagadnień, które będą omawiane, wybór treści, które wg nauczyciela są niezbędne. W trakcie tego przygotowania nauczyciel...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 781

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omówić ogniwa procesu nauczania – uczenia się w toku poszukującym

    Formalizm dydaktyczny (intelektualizm) jest koncepcją eksponującą właśnie zdolności poznawcze; przedstawicielami tego kierunku byli:

    Pestalozii, Schmidt, Dawid czy Dobrowolski;

    głównym celem jest tutaj pogłębianie i rozszerzenie kształcenia, uszlachetnianie zdolności oraz zainteresowań poznawczych...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /731

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omówić ogniwa procesu nauczania – uczenia się w toku podającym

    materializm dydaktyczny (encyklopedyzm) był reprezentowany np. przez J. A. Komeńskiego czy Basedowa;

    głównym celem kształcenia jest przekazywanie jak największej ilości wiedzy z zakresu różnych dyscyplin naukowych;

    każdy profesor jest encyklopedystą; wynikiem takiej teorii jest powstawanie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /556

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy współczesnego modelu kształcenia

    są dostrzegalne, czyli określone w sposób pozwalający na ustalenie stanu ich wykonania

    wykonalne, czyli możliwe do realizacji w danym czasie

    logiczne, czyli bez wewnętrznych sprzeczności

    rzeczowe i precyzyjne - przedstawiają syntetyczny opis stanu jaki chcemy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /403

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Środki kształcenia wg. W. Okonia

    Istnieje także inny podział środków dydaktycznych Kategorie środków dydaktycznych wytypowane przez Wincentego Okonia:

    1. Pierwszą z nich są środki proste, do których należą:

    - środki słowne (podręczniki, teksty drukowane)

    - proste środki wzrokowe (modele, autentyczne wzory przedmiotów...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 138

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Klasyfikacja środków wg. E. Fleminga i J. Jacoby’ego

    Istnieje wiele typologii środków dydaktycznych. Wśród nich znacznie wyróżnia się podział, który został dokonany przez Edwarda Fleminga i Jana Jacoby’ego. Przedstawia się on następująco:

    po pierwsze środki naturalne przedstawiające w sposób bezpośredni rzeczywistość

    następnie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /782

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział środków ze względu na dostarczane bodźce

    Środki, Funkcje środków dydaktycznych

    Dydaktyczne wzbogacają stosowane metody nauczania i przyczyniają się do wzrostu ich efektywności.

    Usprawniają bezpośrednie poznawanie rzeczywistości przez uczniów, dostarczają tworzywa w postaci wrażeń i spostrzeżeń, na których opiera się poznanie pośrednie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /797

    praca w formacie txt

Do góry