Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Światopogląd jako czynnik ukierunkowujący kształcenie w świetle pedagogiki kultury

    Trzy składniki światopoglądu wg Hessena:

    a) Pojęciowy obraz świata

    - składają się na niego pojęcia abstrakcyjne, zdania i idee, które mają za zadanie wyjaśniać świat, podać jego sens

    - te pojęcia i idee muszą tworzyć jakąś całość: „system” albo „rusztowanie”

    - poglądy te nie są ze sobą...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /3 864

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ideał wykształcenia jako czynnik ukierunkowujący kształcenie w świetle pedagogiki kultury

    A) Ideał wykształcenia

    Wyniki nauczania zależą w pierwszym rzędzie od tego, w jakim stopniu nasz wychowanek stał się pod jego wpływem całością duchową

    Chcąc wychowywać całych ludzi, trzeba samemu być całym człowiekiemF.A. Wolf (stanowisko formalizmu pedagogicznego): ze względu na formalne...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /5 945

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiedza, wiadomości, umiejętności, sprawności jako cel kształcenia

    a) Wiadomości: są to treści naszych myśli.

    - Mogą one być potoczne, gdy odnoszą się do poszczególnych faktów, zdarzeń, przedmiotów lub stosunków wziętych z codziennego naszego doświadczenia i życia

    - rzadko są przedmiotem nauczania, a jeśli już to raczej obocznie, raczej jako materiał do...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /3 372

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Planowanie kierunkowe i wynikowe działań dydaktycznych

    Planowanie kierunkowe

    Wiąże cele emocjonalne kształcenia z celami poznawczymi oraz wskazuje materiał kształcenia niezbędny do osiągnięcia tych celów

    Obejmuje cały wybrany szczebel szkoły, rok szkolny lub semestr

    Jego zadaniem jest ukierunkowanie czynności uczniów i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 935

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Operacjonalizacja celów kształcenia

    Operacjonalizacja: - formułowanie celów edukacyjnych polega na ich operacjonalizacji

    to przekształcanie celów z postaci ogólnej, zwięzłej, sugestywnej, ale mało konkretnej na postać operacyjną, czyli czynnościową, umożliwiającą zaobserwowanie określonego wyniku

    Procedura operacjonalizacji celów...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /2 453

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele światopoglądowe uczenia się i nauczania

    Światopogląd: system przekonań i postaw dotyczących miejsca i roli człowieka w świecie, w tym roli własnej jednostki lub grupy. Światopogląd jest pochodną wiedzy osobistej (poznania świata) i motywacji do działania (doboru celów), łączy dziedzinę poznawczą i emocjonalną uczenia się.

    1. Taksonomia...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 217

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele praktyczne uczenia się i nauczania

    Dziedzina praktyczna: odmiana dziedziny poznawczej, opanowywana w większym stopniu przez ćwiczenie i kontrolę wpływu na otoczenie niż przez zastosowanie wiedzy teoretycznej.

    Nazywana jest też psychometryczną, gdyż obejmuje głównie koordynację czynności ruchowych

    1. Taksonomia celów kształcenia...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 035

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele poznawcze uczenia się i nauczania

    - głębsze poznawanie rzeczywistości

    A) Taksonomia celów kształcenia dziedziny poznawczej:

    Zapamiętywanie wiadomości – czyli gotowość przypomnienia sobie określonej informacji, bez zniekształceń, ale i bez własnej interpretacji

    Zrozumienie wiadomości – przedstawianie ich w nowej formie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 329

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cele emocjonalne uczenia się i nauczania

    - cele emocjonalne dotyczą uczuć

    A) taksonomia celów kształcenia dziedziny motywacyjnej:

    a) uczestnictwo w działaniu – czyli uważne wykonywanie określonych czynności w ramach wyznaczonej roli, na ogół poprawnie, ale bez wykazywania inicjatywy

    b) podejmowanie działania – czyli samorzutne rozpoczynanie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 463

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka koncepcji i szkoły zakorzenionej w tradycji

    1. Program nauczania:

    - znacznie szerszy niż ten wskazany przez prawo oświatowe

    - ma charakter autorski, wciąż ulega zmianom

    - oprócz przedmiotów tradycyjnych uczeń może wybrać liczne fakultety

    - liczba uczniów w klasie nie przekracza 12, a przy nauce j. obcego 5 osób

    2. Program wychowawczy:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 524

    praca w formacie txt

Do góry