Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Umowa w prawie bankowym

    Akt administracyjny nie może zmienić umowy, umowa zawarta przed nałożeniem (kary) musi być realizowana.

    Zawieranie umów jest dowolne (bark obowiązku). Bank może wypowiedzieć zawartą umowę z ważnych powodów:

    naruszenie umowy

    naruszenie prawa

    nie spłacanie kredytu

    Wolność w...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Szczepan13 Dodano /20.12.2011 Znaków /1 242

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Akt administracyjny w prawie bankowym

    Art. 11.1 Zezwolenia, upoważnienia, zgody i decyzje Komisji Nadzoru Bankowego i Prezesa NBP mają moc ostatecznych decyzji administracyjnych.

    2.Przy wydawaniu zezwoleń, upoważnień, zgód, i decyzji, o których mowa wyżej stosuje

    się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego z zastrzeżeniem wyjątków...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Szczepan13 Dodano /20.12.2011 Znaków /631

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka źródeł polskiego prawa bankowego

    Przyjmując za punkt wyjścia hierarchię źródeł prawa, akty stanowiące obecnie źródła polskiego prawa bankowego podzielić można na 3 grupy:

    konstytucję

    pozostałe ustawy

    przepisy wykonawcze

    Konstytucja określa pozycję i rolę NBP jako banku centralnego. (zawartość pieniądza...

    Ocena / Kategoria / Prawo finansowe

    Autor /Szczepan13 Dodano /20.12.2011 Znaków /1 479

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności nauczyciela oraz uczniów związane z dyskusją jako metodą kształcenia

    Dyskusja: polega na wymianie zdań między uczniami lub między uczniami a nauczycielem.

    Ma trzy główne cele:

    Poszerzyć wiedzę uczestników na określony temat

    Pobudzić zainteresowanie wybraną dziedziną

    Nauczyć publicznego debatowania

    Cele te wymagają odpowiedniego...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 012

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności nauczyciela oraz uczniów podczas pogadanki jako metody kształcenia

    - oparta jest na słowie, często nadużywana

    - dotyczy głównie nauczycieli niższych klas szkoły podstawowej, gdzie rozwój języka ma szczególne znaczenie, a dzieci jeszcze nie potrafią budować dłuższych wypowiedzi

    Pogadanka: rozmowa z uczniami prowadzona przez nauczyciela. Większość pytań zadaje...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 355

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności nauczyciela oraz uczniów podczas opowiadania jako metody kształcenia

    Opowiadanie: wypowiedź wielozdaniowa zawierająca fabułę czyli układ wydarzeń.

    Aby opowiadanie nauczyciela mogło wesprzeć lub nawet zastąpić pokaz i własne działanie ucznia, musi on wykazać wysoką kompetencję komunikacyjną.

    Opowiadanie posiada walor emocjonalny, każdy może interpretować...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /423

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynności nauczyciela oraz uczniów podczas pokazu jako metody kształcenia

    Pokaz: to metoda kształcenia polegająca na kierowaniu obserwacją wybranych obiektów i procesów. Nauczyciel przygotowuje obserwację zachowań określonych osób lub prezentację środków dydaktycznych wybranego rodzaju, a następnie pomaga uczniom dostrzec najważniejsze właściwości tych obiektów.

    Może...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /1 502

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasady budowania programu nauczania w ujęciu S. Nalaskowskiego

    Dobór treści nauczania można oprzeć na:

    a) Tradycji

    b) Zasadach racjonalnych

    c) Syntezie zasad racjonalnych i tradycji

    A) Program tradycyjny:

    Treści nauczania mogą być wyznaczone przez tradycję

    Punktem wyjścia jest wtedy suma wiedzy ukształtowana historycznie

    Przydatność tych treści jest mierzona...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /7 222

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasada kulturalna w budowie programu nauczania w ujęciu K. Sośnickiego

    Zasada kulturalna wymaga takiego dobrania treści, aby uczeń mógł zaznajomić się i przejąć kulturą epoki

    Wychowanie dla kultury musi mieć dwa oblicza:

    a) Trzeba nauczyć umiejętności korzystania z już istniejących dóbr kulturalnych

    b) Trzeba nauczyć umiejętności współdziałania w jej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /4 133

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasada życiowości w budowie programu nauczania w ujęciu K. Sośnickiego

    Trzy ogólne zasady z których starano się wyprowadzić program nauczania:

    1) Zasad życiowości

    2) Zasada psychologiczna

    3) Zasada kultury

    - zasady te w różny sposób mogą być ze sobą łączone i kombinowane

    Zasada życiowości wymaga, aby dobierać taki materiał nauki, który przedstawia wartość dla...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tristian Dodano /20.12.2011 Znaków /4 208

    praca w formacie txt

Do góry