Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Co stanowi granice dla jednostki

    Odnosząc się do aktualnej sytuacji polskiej młodzieży, zauważa się, że rzeczywistość, w której przychodzi jej startować do przyszłych ról społecznych, warunkowana jest zarówno przez bardzo złożone wewnętrzne procesy związane z przekształceniami polityczno-gospodarczymi w Polsce, jak i przez naciski...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /2 230

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Portret dzisiejszej młodzieży

    Wartości nadrzędne:

    - sukces materialny, dostatnie życie

    - udane życie zawodowe i rodzinne

    - poszukiwanie miłości i ciepła , lecz -> najpierw kariera, później rodzina

    - konsumpcyjne nastawienie do życia

    - Indywidualizm i rywalizacja

    - Wzorce młodych generują media

    - Hasło dzisiejszej młodziezy:...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /354

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co nas różni od poprzedniego pokolenia?

    Ukierunkowanie: Obecnie młodzi Polacy są nastawieni na przyszłość („cali do przodu” – Paweł Śpiewak), w przeciwieństwie do generacji okresu PRL, dla której liczyła się teraźniejszość –Kiedyś – zorientowani przede wszystkim na szczęście rodzinne i pracę zapewniającą znośne warunki...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /3 954

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    W czym można upatrywać się [chodzi pewnie o usprawnienie] szkoły, tak aby mogła zaspokajać problemy społeczne

    - Decentralizacja( większa autonomia szkoły)

    - Zmiana metod nauczania

    - Podniesienie standardów edukacyjnych

    - Dbanie o treść i program nauczania

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /159

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czego nie dają szkoły

    Szkoła nie przygotowuje osobnika do czynnego udziału w społeczeństwie. Wartości kulturowe z którymi styka się młody osobnik w szkole, mają w niej zupełnie inne znaczenie niż w będą miały w dorosłym życiu tych osobników.

    Uczeń przyswaja sobie pewien zasób wartości kulturalnych, które na razie...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /695

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie czynniki determinują efektywność funkcji szkoły

    a)stan bazy materialnej szkoły

    b)stan kadry nauczycielskiej

    c)poziom wiedzy i kultury społeczeństwa

    d)charakter środowiska szkoły.

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /138

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy organizacyjne, które mogą zapewnić wpływ społeczeństwa na szkołę

    - Wewnątrzszkolne i wokółszkolne mieszane ciała-rozwiązywanie wewnętrznych problemów szkół

    - Międzyszkolne ciała-rozwiązywanie problemów wspólnych dla wszystkich lub większości szkół z określonego terenu

    - Regionalne/ogólnokrajowe ciała - wystawianie opinii, kontrola kierunków oświaty i rozwoju z...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /438

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki powinien być charakter wychowania?

    - Powinno się dążyć do łączności wychowanka z innymi grupami

    - Powinno się rozbudzić, rozwinąć i utrwalić w każdej jednostce zarodek twórczych uzdolnień

    - Powinno się nauczyć jednostkę, by dążności twórcze wyrażała w solidarnej współpracy z innymi, dla realizacji wspólnych ideałów.

    -...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /520

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Determinanty celów i treści wychowania

    Ważne jest to, co dzieje się w społeczeństwie w danej chwili. Tak więc determinanty celów i treści wychowania zależą od:

    - Struktury społecznej

    - Materialnych warunków społeczeństwa

    - Świadomości społecznej

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /244

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czym się różni wychowanie w szkole a rodzinie

    - to czynności planowe

    - realizuje się z góry wyznaczone zadania i cele, które określają programy wychowawcze  poszczególnych szkół

    - szkoły powinny realizować dwa składniki procesu kształcenia: nauczanie i wychowanie.

    - Cele i treści wychowania determinowane są przez to, co dzieje się i w strukturze...

    Ocena / Przedmiot / Socjologia

    Autor /Dacjan47 Dodano /03.01.2012 Znaków /718

    praca w formacie txt

Do góry