Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    ŻYCIE RELIGIJNE

    Formy życia religijnego w zakonach i zgromadzeniach zakonnych (życie religijne konsekrowane) wzbogaciłysię po drugiej wojnie światowej dzięki rozwojowi instytutów świeckich. W Polsce powstało kilkanowych zgromadzeń i zaczęto wprowadzać instytuty świeckie. Duchowość (życie wewnętrzne) miałanowych...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /Titussss Dodano /01.05.2013 Znaków /1 231

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Duszpasterstwo polskie (1914 - 1978)

    W Kościele powszechnym wzbudziło szczególne zainteresowanie po wyborze Jana Pawła II, bo wiedziano,że ukształtowały go specyficzne warunki polskiego duszpasterstwa lat powojennych, które jednakw znacznym stopniu było kontynuacją duszpasterstwa okresu międzywojennego.

    Po 1918 roku rozwijało się...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 667

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Duszpasterstwo emigracyjne (1914 - 1978)

    W formie zorganizowanej wyrosło z opieki Kościoła nad emigrantami, zalecanej episkopatom w szczególniejszysposób już przez Leona XIII i Piusa X. Podstawę prawną otrzymało w Kodeksie Prawa Kanonicznego,który pozwolił za specjalnym indultem Stolicy Apostolskiej tworzyć parafie (personalne) dlagrup...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /4 360

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wychowanie religijne

    Dla potrzeb katolickiego szkolnictwa, w tym także dla kościelnych zakładów wychowawczych, jak sierocińce,a nadto dla potrzeb katolickiego wychowania w rodzinie i organizacjach rozwinięto katolicką pedagogikę,często nazywaną pedagogiką religijną. Zajmując się całym człowiekiem, pedagogika tauznawała...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 203

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Duchowieństwo polskie (1914 - 1978)

    Po 1918 roku wydało się, że w Polsce jest znaczna liczba duchowieństwa. Faktycznie było go wówczasdwa razy mniej niż w Niemczech, a cztery razy mniej niż we Włoszech, na dodatek nieproporcjonalnierozlokowanego. W Poznańskiem jeden kapłan przypadał na 1700 wiernych, w Małopolsce na 2200, wdawnej...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 362

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Świadkowie wiary

    W nauczaniu i wychowaniu Kościół zawsze sięgał do przykładu i ukazywał chrześcijańskie wzorce życiai działania, które odczytywano jako dawanie świadectwa wiary.

    Hagiografia jako nauka rozwijała się, doskonaląc krytyczne metody badania, wydawania tekstów i opracowaniabiografii świętych. Podstawowe...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 714

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teologia praktyczna

    Nazwa i definicja teologii praktycznej była przedmiotem. dyskusji przed drugą wojną światową, gdy wPolsce chętnie utożsamiano ją z teologią, której wszakże jest tylko jednym działem. Nie przestała byćprzedmiotem dyskusji nawet po Soborze Watykańskim Drugim, gdy powrócił problem teologicznej...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 112

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Głoszenie kazań

    Słowo, o którym mówił teolog niemiecki Franz X. Arnold, że należy do istotnych form duszpasterskiejdziałalności Kościoła, działało jako nauczanie duszpasterskie bądź w liturgii eucharystycznej (homiletyka),bądź w szkolnym wykładzie prawd wiary i zasad chrześcijańskich (katechetyka). O drugim...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 369

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczanie religii (1914 - 1978)

    Kościół pragnął, by nauka religii odbywała się w szkołach publicznych: podstawowych (elementarnych,powszechnych) i średnich. W konkordatach zawsze starał się to zabezpieczyć. W niektórych krajach władzepaństwowe pozwalały jej udzielać tylko w katolickich szkołach prywatnych lub przy kościele, w...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 118

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Katecheza odnowiona

    Śmiałym rozwiązaniom w nauczaniu katechetycznym we Francji dał początek sulpicjanin, Joseph Colomb,dyrektor nauczania religii w Lyonie, następnie dyrektor Krajowego Centrum Nauczania Religijnegow Paryżu. W licznych publikacjach zabiegał, by katechizm stał się skuteczniejszy. Taki też tytuł (Pourun...

    Ocena / Przedmiot / Religia

    Autor /LolekBB Dodano /01.05.2013 Znaków /3 070

    praca w formacie txt

Do góry