Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Pojęcie celu kształcenia

    Celem kształcenia ogólnego ściśle związanego z celami wychowania jest zapewnienie wszystkim uczniom optymalnego rozwoju intelektualnego. Chodzi tu o kształtowanie pełnej osobowości ucznia. Kształcenia ogólne rozpatrywane od strony rzeczowej, obejmuje 3 podstawowe cele. Pierwszy to opanowanie podstaw wiedzy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 213

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólna charakterystyka porównawcza szkoły tradycyjnej (Herbarta) i aktywnej (Deweya)

    System dydaktyczny to całokształt zasad organizacyjnych oraz treści, metody i środki nauczania, uczenia się tworzące spójną wewnętrznie strukturę podporządkowaną realizacji społecznie akceptowanych celów kształcenia. Możemy wyodrębnić systemy :tradycyjny, progresywistyczny, współczesny. Każde z...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie, elementy i istota systemu dydaktycznego

    System dydaktyczny - to całokształt zasad organizacyjnych oraz treść, metody i środki nauczania - uczenia się, tworzące spójną wewnętrznie strukturę i podporządkowanie realizacji społecznie akceptowanych celów kształcenia.

    Do systemów dydaktycznych opartych na nauczaniu klasowo-lekcyjnym zalicza...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /444

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe pojęcia dydaktyczne: nauczanie, uczenie się, kształcenie, samokształcenie

    Uczenie się- OKOŃ jest procesem w toku którego- na podstawie doświadczenia, poznania i ćwiczenia powstają nowe formy zachowania się i działania lub ulegają zmianom formy wcześniej nabyte. Jest ono rodzajem ludzkiej działalności, który w latach dzieciństwa i młodości uzyskuje przewagę nad innymi...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 439

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Relacje dydaktyki z innymi naukami społecznymi oraz dziedzinami pedagogiki

    Nie tylko pedagogika zajmuje się sprawami wychowania, ale także nauki: biologiczne, psychologiczne, socjologiczne, polityczne, , ekonomiczne, historyczne oraz filozoficzne. Nauki te dawniej nazywano pomocniczymi, dziś są to nauki współdziałające z pedagogiką.

    NAUKI BIOLOGICZNE dotyczą podstaw...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /13 297

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział dydaktyki: dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe

    Rodzaje dydaktyk:

    1. ogólna – to ogólna teoria kształcenia, obejmująca wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej;

    2. szczegółowa – to tzw. metodyki nauczania poszczególnych przedmiotów, (rodzaje) np.: metodyka języka polskiego, metodyka biologii, metodyka historii.

    Rodzaje dydaktyki szczegółowej to:

    -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /759

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedmiot, istota oraz funkcje dydaktyki

    Jednym z elementów przedmiotu badań dydaktyki jest samokształcenie. W procesie tym nauczyciel nie kieruje się bezpośrednio pracą ucznia, lecz czyni to pośrednio. Dydaktyka ogólnie zajmuje się analizą wszelakiego uczenia się i nauczania organizowanego w sposób świadomy systematyczny i planowy. Proces jest...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 027

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Geneza i znaczenie nazwy dydaktyka oraz jej twórcy

    Termin dydaktyka pochodzi od greckiego określenia didasco – uczę w znaczeniu nauczam (kogoś), didascalos – nauczyciel. Po raz pierwszy tego sformułowania użyto w XVII w. w Niemczech. Pierwotnie w XVII i XVIII w. dydaktykę traktowano (definiowano) jako sztukę nauczania, czyli przekazywania informacji...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 440

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pozytywne i negatywne skutki globalizacji

    Pozytywne:

    -jest to proces obiektywny, rozwijający się bez int. Państw,

    -zapewnia wszystkim państwom korzystanie z postępu technologicznego,

    -błyskawiczne rozprzestrzenianie się informacji,

    -brak możliwości odizolowania społeczeństwa od informacji itd..,

    -korzystanie z postępu...

    Ocena / Przedmiot / Stosunki międzynarodowe

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /3 523

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Pojęcie i geneza globalizacji

    Globalizacja jest pojęciem używanym aby opisać zmiany w społeczeństwach i gospodarce światowej, które wynikają z gwałtownego wzrostu międzynarodowej wymiany handlowej i kulturowej. Opisuje zwiększenie wymiany informacyjnej, przyspieszenie i spadek cen transportu, a także wzrost handlu międzynarodowego...

    Ocena / Przedmiot / Stosunki międzynarodowe

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /5 952

    praca w formacie txt

Do góry