Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Organizacja pracy dydaktycznej w szkole

    - podział i charakterystyka form organizacyjnych 

    Kryteria podziału:

    - liczba uczniów

    - miejsce pracy uczniów

    - czas trwania zajęć dydaktycznych.

    Ze względu na liczbę uczniów biorących udział w procesie dydaktycznym wyróżnia się:

    - nauczanie jednostkowe

    - nauczanie grupowe

    - nauczanie zbiorowe...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 353

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Planowanie pracy dydaktycznej

    - ogólne zasady planowania

    Planowanie uważa się nie tylko za jedno z najważniejszych zadań podejmowanych przez nauczyciela. Działanie to wymaga nie tylko rozumienia kluczowych zasad nauczania, ale i świadomości wymagań programowych określonych na szczeblu centralnym, wiedzy o polityce przyjętej w danej...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 644

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasady uczenia

    - zasady nauczania jako formy postępowania nauczyciela i uczniów w trakcie realizacji celów kształcenia

    Zasady nauczania- (wg Kupisiewicza) to normy postępow. dydaktycznego których przestrzeganie pozwala n-lowi zaznajamiać uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy, rozwijać ich zainteresowania i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /631

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kształcenie wielostronne

    - podstawy kształcenie wielostronnego: psychologiczne i dydaktyczne

    Wielostronność nauczania wyraża się w stosowaniu różnorodnych form pracy uczniów i domaga się szerokiego wprowadzenia pracy grupowej do procesów uczenia się przez przyswajanie, odkrywanie, przeżywanie i działanie.

    „Wielostronne...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 623

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Problemy doboru i układu treści kształcenia

    - wymagania stawiane treściom kształceniaKryteria doboru treści kształcenia w ujęciu W. Okonia:

    1) Wymagania związane z osobą uczącą się i rozwijającą się pod wpływem edukacji – treści powinny być dostosowane do możliwości ucznia (fizycznych, społecznych, psychicznych); należy uwzględniać...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Treści kształcenia

    - jedno- i wielowymiarowe koncepcje treści kształcenia

    1.koncepcje”treściowo informacyjne”

    2.koncepcje”czynnościowe”

    3.koncepcje”funkcjonalne”

    4.koncepcje”modelowe”

    - teorie doboru treści kształcenia w aspekcie psychologicznym, socjologicznym i teoriopoznawczym 

    1. Materializm dydaktyczny – zwolennicy...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 543

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Procedury badawcze w dydaktyce

    - specyfika badań naukowych w dydaktyce 

    Dydaktyka posługuje się w badaniach metodami humanistycznymi (eksplikacyjna, porównawcza, analityczna), jak również przyrodniczymi z racji podbudowy przyrodniczej (obserwacyjna, eksperymentalna, statystyczna). Badanie naukowe w dydaktyce służą zdobyciu informacji do...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 802

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przedmiot i zadania dydaktyki ogólnej

    - etymologia, geneza, znaczenie nazwy dydaktykaTermin dydaktyka pochodzi z języka greckiego: didaktikos- pouczający, a didasko- uczę .Po raz pierwszy użyto go w 1613 r. w Niemczech przez Krzysztofa Helwiga i Joachima Junga.

    - dydaktyka jako dyscyplina teoretyczna, empiryczna, hermeneutyczna i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 678

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dydaktyka jako dyscyplina naukowa

    - podstawowe pojęcie dydaktyki

    Dydaktyka to nauka o nauczaniu i uczeniu się, gdzie wypracowane są różne systemy dydaktyczne.

    - związek dydaktyki z innymi dyscyplinami pedagogicznymi oraz naukami pokrewnymi

    Dydaktyka wiąże się z innymi dyscyplinami pedagogicznymi, takimi jak:

    pedagogika ogólna -...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 379

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE KSZTAŁCENIA

    Podział:

    • Cele ogólne – wyrażają to, co ma być produktem końcowym szkoły, stąd określenie celów instytucjonalnych

    • Cele pośrednie – otrzymuje się w rezultacie podziału ogólnych celów wyrażonych w kategoriach funkcji na składniki w postaci czynności

    • Cele szczegółowe – charakteryzuje większa...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /1 353

    praca w formacie txt

Do góry