Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Prawidłowość procesu kształcenia

    - Czynności nauczyciela w procesie kształcenia:

    - Zadaniem nauczyciela jest w równej mierze uczyć, co wychowywać

    - nauczyciel musi pomagać uczniowi, lecz pomoc ta powinna być rozsądna, tak aby uczeń nie uzależnił się od pomocy nauczyciela

    - Musi dbać o rozwój emocjonalny dziecka...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /4 521

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola podręcznika oraz innych źródeł wiedzy w procesie kształcenia

    - Funkcje podręczników:

    Funkcje podręcznika według Kupisiewicza: informacyjna, ćwiczeniowa, motywacyjnaFunkcje podręcznika według Okonia:-informacyjna-badawcza- podsumowanie na koniec-praktyczna- ćwiczenia, zadania, pytania na myślenie-samokształceniowaForma, styl, język podręcznika: język odpowiedni...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /10 839

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Niepowodzenia dydaktyczne

    diagnozowanie niepowodzeń dydaktycznych

    1. Pojęcie i rodzaje niepowodzeń szkolnych;

    - niepowodzenia dydaktyczne,  

    - niepowodzenia wychowawcze.  

    2. Przyczyny niepowodzeń szkolnych, ich przejawy i skutki; 

    - przyczyny ekonomiczno – społeczne, 

    - przyczyny biopsychiczne,  

    - przyczyny...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /5 198

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Niepowodzenia dydaktyczne - przyczyny

    Cz. Kupisiewicz wskazuje głównie na trzy rodzaje przyczyn niepowodzeń szkolnych:

    1. Przyczyny społeczno-ekonomiczne. (Według Cz. Kupisiewicza termin przyczyny " społeczno-ekonomiczne używany jest w dość szerokim znaczeniu. Obejmuje " całokształt tych względnie trwałych warunków materialnych...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /2 855

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział i funkcje środków dydaktycznych

    Wg Cz .Kupisiewicza – środki dydaktyczne spełniają następujące funkcje:

    poznawczą – która oznacza, że służą bezpośredniemu poznaniu przez uczniów określonych fragmentów rzeczywistości,

    kształcącą - która oznacza, że są narzędziami rozwijania zdolności poznawczych oraz uczuć i...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /Tobiasz0101 Dodano /06.01.2012 Znaków /4 868

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczanie zespołowe jako sposób rozwijania aktywności uczniów

    W praktyce pedagogicznej rozróżnia się zespoły uczniowskie trwałe (stałe) i okolicznościowe (doraźne). Zespoły trwałe można tworzyć na dłuższy czas (np. na cały rok szkolny). Trwały charakter zespołów nie oznacza jednak całkowitej niezmienności ich składu osobowego. Jeżeli w praktyce okaże...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 425

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nauczanie problemowe

    NAUCZANIE PROBLEMOWE - polega na przyswajaniu sobie pewnych informacji, i także na czynnym wytwarzaniu wiedzy na pracy badawczo-poznawczej ucznia. Nauczanie to pojawiło się w latach 50-tych naszego wieku.

    Nauczanie problemowe opiera się nie na przekazywaniu gotowych wiadomości, lecz na uzyskiwaniu przez...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /3 330

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka metod nauczania

    - metody asymilacji samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacyjne i praktyczne 

    Metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy:

    - klasyczna metoda problemowa

    - metoda przypadków

    - metoda sytuacyjna

    - giełda pomysłów

    - mikronauczanie

    - gry dydaktyczne

    Metody waloryzacyjne (eksponujące):

    - metoda...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /449

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody realizacji celów kształcenia

    - kryteria doboru metod kształcenia 

    Czynnikami determinującymi dobór metod nauczania w procesie dydaktycznym są: cele, treści, zadania dydaktyczne, wiek uczniów i kwalifikacje n-la. Nie znaczy to jednak, że poszczególne grupy metod lub pojedyncze metody należące do tych grup trzeba wiązać rygorystycznie...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /2 881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Realizacja zasad kształcenia w procesie lekcyjnym

    - treści zasad nauczania i uczenia się 

    treści zasad nauczania mają na celu poprawić zarówno jakość nauczania jak i uczenia się, a także ułatwić pracę nauczycielowi i uczniom. Uczniowie mają wiedzieć po co uczą się danych treści i umieć wykorzystać je w praktyce. Zasady uczą jak uczyć się...

    Ocena / Przedmiot / Dydaktyka

    Autor /WalentyII Dodano /06.01.2012 Znaków /4 654

    praca w formacie txt

Do góry