Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Scharakteryzuj i porównaj strukturalne modele pamięci: ultrakrótkotrwałej, krótkotrwałej i trwałej

    Pamięć ultrakrótka (sensoryczna):

    *Odkryta przez Sperlinga w 1960 r.

    *Pamięć ta jest pamięcią specyficzną dla modalności (pamięć ikoniczna, fonematyczna i echoniczną)

    *Charakteryzuje się stosunkowo dużą pojemnością (ok. 1/3 spostrzeganych bodźców dla pamięci ikonicznej, natomiast tylko ostatni...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /4 152

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj teorię przypominania Loftusów

    E.F. Loftus badała pamięć naocznych świadków. Sprawdzała hipotezę, że pamiętanie jest rodzajem rekonstrukcji, z czego wynika, iż pamięć wydarzeń nie zawsze jest dokładna, gdyż rekonstruujemy przeszłość wg tego, w co wierzymy, że mogłoby się lub powinno było się wydarzyć.

    Wg Loftus zjawisko...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /611

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy przypominanie i rozpoznawanie to te same procesy?

    *Różne teorie albo odróżniają rozpoznawanie i przypominanie jako dwa odrębne procesy, albo też stawiają pomiędzy nimi znak równości

    *Istnieją przypadki rozłącznego występowania przypominania i rozpoznawania:

    -Nieświadomy plagiat – przypominanie bez rozpoznawania. Odtwarzamy pewien zbiór informacji w...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /1 380

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów prawo częstości i prawo Foucaulta

    *Prawo częstości – im więcej dany materiał był powtarzany, tym lepiej zostaje zapamiętany. Powtarzanie utrwala wszystkie rodzaju materiału: zarówno prawidłowy, jak i zawierający błędy.

    *Prawo Foucaulta – im większa jest objętość materiału, tym więcej powtórek należy wykonać, aby go opanować...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /631

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opisz cykl pamięciowy Tulvinga

    Zapamiętywanie:

    *Kodowanie spostrzeżenia- za pomocą różnych kodów (obrazowego, werbalnego, semantycznego)

    Przechowywanie:

    *Przechowywanie informacji w pamięci w kodzie charakterystycznym dla danego rodzaju pamięci

    *Rekodowanie- ponowne kodowanie informacji pod wpływem napływu nowych danych do...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /680

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wymień i omów fazy procesu pamięciowego

    *F zapamiętywania: rejestracja inf w pamięci (może zachodzić mimowolnie lub dowolnie)

    *F przechowywania – zatnrzymywanie inf w pamięci

    *F odtwarzania – przywołanie przechowywanych informacji. Przypominanie (samodzielnie przywołujemy odpowiedź) i rozpoznawanie (wybieramy odpowiedź spośród podanych...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /341

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj biologiczne podłoże pamięci

    *Pamięć gatunkowa – zawiera informacje określające strukturę organizmu. Kodowanie w DNA, pamięć ta jest powtarzalna. Względnie odporna na działanie czynników zewnętrznych, przekazywana genetycznie

    *Pamięć indywidualna – jest to zapis indywidualnego doświadczenia człowieka

    *Pamięć społeczna –...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /1 038

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Omów tradycyjne badania nad pamięcią

    *Badania Ebbinghausa: badał on wpływa czasu na pamięć, stworzył krzywą zapominania, odkrył metodę zaoszczędzania- przy ponownym uczeniu się tego samego materiału do wprawy dochodzi się łatwiej i szybciej, niż przy pierwszym uczeniu się

    *Nurt neuropsychologiczny (Donald Hebb)

    -Wskazanie istotnej...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /978

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Scharakteryzuj pamięć jako zdolność i jako proces

    Pamięć jako zdolność:

    *Podejście do pamięci jako do zdolności, a wręcz „władzy umysłowej” pojawiło się w starożytnych koncepcjach filozoficznych

    *W dzisiejszych koncepcjach psychologicznych nie traktuje się pamięci jako oddzielnej władzy umysłowej

    *Nawiązanie do tej koncepcji można odnaleźć...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /3 111

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podaj i omów cechy uwagi

    *Koncentracja uwagi (natężenie, energia, intensywność) – określa ona w jakim stopniu jednostka skupia się na bodźcu, zależy od aktywacji i mobilizacji ośrodkowego układu nerwowego. Umożliwia monitorowanie otoczenia (wiąże się z czujnością).

    *Przerzutność uwagi (dynamika, giętkość) – zdolność...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /NestorxD Dodano /07.01.2012 Znaków /1 661

    praca w formacie txt

Do góry