Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Zmiany charakterystyczne dla okresu adolescencji

     

    Podokresy:

    Preadolescencja: szybki rozrost ciała, zmiany nastrojów.

    Wczesna adolescencja: gruczoły hormonalne.

    Późna adolescencja: stabilizacja.

    Rozwój fizyczny:

    Przyrost długości ciała.

    Wzrost stymulowany hormonem.

    Rozwój organów wewnętrznych i...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /934

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kierunki zmian w sferze intelektualnej w młodszym wieku szkolnym

     

    Główne formy działalności: nauka, abstrakcyjny sposób myślenia, zabawa i praca (zespołowe, tematyczne, konstrukcyjne, prace szkolne i domowe).

    Skupianie się na przedmiocie.

    Rozwój umiejętności obserwacji: obserwacja całościowa, wysłuchiwanie wyjaśnień w całości i stosowanie...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /715

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólna charakterystyka rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym

     

    Przejście ze środowiska rodzinnego do szkolnego.

    Przejście z zabawy do nauki.

    Osobiste i społeczne obowiązki.

    Kontakty z rówieśnikami.

    Od 7 do 8 roku życia: zjawiska związane z pójściem do szkoły, adaptacja, szukanie oparcia w dorosłych.

    Od 9 do 10 roku życia:...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /988

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Charakterystyka twórczości wczesnodziecięcej

     

    Rysunki: 2 r. ż. stadium bazgrot (gryzmolenie), po 3 r. ż. kreśli proste linie i kółka.

    Ulepianki: zabawa plasteliną (2 r. ż.), potrafi kształtować plastelinę (kuleczka, wałeczek, placuszek), spostrzeżenie mają charakter całościowy i są ogólnikowe oraz niedokładne.

    Wycinanki:...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /418

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólna charakterystyka okresu przedszkolnego

     

    Stadia:

    Wczesne – od 3 do 4 roku życia: mała samodzielność, brak rozumienia sygnałów kierowanych do grupy, myślenie sensoryczno-motoryczne, labilność, niska koncentracja, duża wrażliwość na zmiany w otoczeniu.

    Średnie – od 4 do 5,5 roku życia: większa samodzielność...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /1 244

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje i znaczenie zabawy dla rozwoju dziecka

     

    Manipulacyjne.

    Tematyczne.

    Konstrukcyjne.

    Dydaktyczne.

    Ruchowe.

    Znaczenie przygotowawcze.

    E. Haurlock: zabawa uczy dawać, brać, dzielić się, współpracować, podporządkowywać się grupie.

    S. Szuman: zabawa jest specyficzną metodą uczenia się.

    K...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /512

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rozwój mowy od okresy niemowlęcego do przedszkolnego

     

    Okres niemowlęcy:

    Krzyk u noworodka.

    Głużenie, gruchanie.

    Gaworzenie.

    Wymowa poszczególnych sylab.

    Przyswajanie pierwszych słów.

    Okres poniemowlęcy:

    Opanowanie mowy – 3 latek porozumiewa się, zadaje pytania i odpowiada na nie.

    Okres...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /418

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Poród i jego znaczenie dla rozwoju dziecka

     

    Poród jest gwałtowną zmianą dla dziecka. Zmienia się przede wszystkim środowisko otaczające dziecko. Ważna jest długość ciąży, kolejność rodzenia, aktywność płodu, sposób porodu.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /217

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zmiany somatyczne, fizjologiczne i motoryczne w okresie poniemowlęcym

     

    Intensywny rozwój psychoruchowy.

    Umiejętność samodzielnego chodzenia.

    Wzrost sprawności manipulacyjnej.

    Zabawy.

    Opanowanie mowy.

    Rozwój fizyczny:

    Wzrost ciężaru i wysokości ciała.

    Proces kostnienia.

    Pierwsze zęby.

    Rozwój...

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /556

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teratogeny i ich działanie

     

    Teratogeny są to czynniki powodujące niekorzystne zmiany w rozwoju dziecka.

    Choroby zakaźne.

    Odżywianie.

    Stres i doświadczenie matki.

    Wiek rodziców.

    Narkotyki.

    Leki terapeutyczne.

    Środowisko chemiczne.

    Ocena / Przedmiot / Psychologia

    Autor /Orestes Dodano /22.02.2012 Znaków /276

    praca w formacie txt

Do góry