Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Jak aktywizuje się sieć neuronowa?

    Węzły aktywizują się według zasady binarnej, czyli „wszystko albo nic”. Aktywizacja jest stanem samoutrzymującym się, czyli trwa przez mierzalny, specyficzny okres, bez względu na stan pierwotnie powodującego aktywację źródła. Węzły aktywizują się poprzez swoisty mechanizm aktywizujący, a stan...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /2 987

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Na czyni polega istota terapii neurolingwistycznej, neuropsychologicznej i logopedycznej opartej na mikrogenetycznej teorii Browna?

    Model ten jest niezwykle fascynujący i warto zastanawiać się nad tym, jak można by go sprawdzać w praktyce klinicznej (por. Pąchalska. MaeQueen 2001). Ma jednak tę wadę, że jest oporny wobec metod ilościowych, a zarazem mniej dydaktyczny niż stosowane modele lokalizacyjne czy cybernetyczne. Nie od...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /2 866

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest priming?

    Jak stwierdzamy w innej publikacji (Pąchalska, Talar, MacQucen 2002), uaktywniony węzeł automatycznie wysyła silne, ciągłe sygnały do wszystkich innych węzłów, z którymi jest on połączony, przygotowując je do ewentualnej aktywizacji. Jest to tzw. uprzedzanie (ang. priming). W przeciwieństwie do...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /20 661

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak rozumieć pojęcie rozwój psychoruchowy?

    Pojęcie rozwoju psychoruchowego ma podstawowe znaczenie w psychologii dziecka. Wskazuje, ¿e rozwój psychiki dziecka odbywa sic nic tylko w obszarze procesów poznawczych (orientacyjnych i intelektualnych), ale i wykonawczych. Pozostają one w ścisłym związku, dlatego zalicza się je do wspólnej grupy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /1 163

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak odbywa się sterowanie zachowaniem w mózgu?

    Może się wydawać dziwne, że ncurolingwista, pisząc rozdział o neuronowych podstawach mechanizmów językowych przeznaczony dla logopedów, poświęca tyle miejsca ruchowi. Autor robi to jednak celowo, ponieważ:

    1.    należy pamiętać, że ruchy aparatu artykulacyjnego nie mogą się odbywać bez ruchów...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /13 350

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy wszystkie wyuczone procesy w sieci przebiegają jednakowo szybko?

    Wykonywanie czynności mowy w mózgu wymaga „oprogramowania”, czyli innymi słowy współpracy dwóch rodzajów procesów nerwowych, które we współczesnej neurołingwistycc zostały nazwane procesami wolnymi i szybkimi. Procesy wolne rozwijają się na ogół w obszarze świadomości, gdzie na podstawie dostępnych...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /7 700

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy jąkanie wiąże się z nietypową asymetrią półkulową?

    Jak wykazano w poprzednich podrozdziałach, człowiek rodzi się z półkulami mózgowymi ukształtowanymi funkcjonalnie, jednak stopień lateralizacji mózgu może zmieniać się w zależności od specyficznych warunków ontogenezy.

    Hipoteza o zaburzonym wzorcu lateralizacji funkcji u osób jąkających się ma...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /10 497

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy w autyzmie występuje specyficzne uszkodzenie mózgu?

    Według klasyfikacji przyjętej przez American Psychiatrie Association (Diagnostic andStatistical Manuał od Disorders... 1994), auty z. m to rzadko występujące (4-5 przypadków na każde 10 000 narodzonych dzieci) zaburzenie rozwoju, które definiowane jest na podstawie obserwacji zachowania dziecka. Objawy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /13 236

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest neurolingwistyka?

    Po starannym przeczytaniu rozdziałów niniejszego podręcznika dotyczących podstaw językoznawstwa oraz ośrodkowego układu nerwowego (czyli neurologii) rodzi się oczywiste, a zarazem bardzo trudne pytanie: jak nasz mózg, opisany przez dra Kozołuba, jest w stanie stworzyć struktury i funkcje językowe...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Odil Dodano /11.03.2013 Znaków /7 071

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czy „dzikie dzieci” będą mówić?

    Prawidłowo rozwijające się niemowlę ma potencjalne, biologicznie uwarunkowane możliwości przyswojenia sobie każdego z istniejących na świecic języków. Czynnikami wyzwalającymi rozwój mowy jest dostarczanie wypowiedzi pochodzących z otoczenia oraz zdolność ich odbioru (percepcja). Wszelkie zabiegi...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /Florynxd Dodano /08.03.2013 Znaków /6 330

    praca w formacie txt

Do góry