Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Diagnoza i terapia zaburzeń artykulacji (dyslalii)

    Dyslalia to wszelkie zaburzenia wymowy jednego, kilku, bądź wielu dźwięków. przejawiające się ich deformowaniem (dyslalia właściwa), zastępowaniem (paralalia) lub opuszczaniem (mogilalia), które to wady powodują, że w efekcie powstają brzmienia odbiegające od ogólnie przyjętej normy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /335

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem diagnozy logopedycznej w przypadku dyslalii?

    Diagnoza logopedyczna ma na celu ustalenie:

    -    nieprawidłowo realizowanych głosek oraz sposobu ich wymowy.

    -    przyczyn wadliwej artykulacji,

    -    wpływu wady na przebieg procesu porozumiewania,

    -    skutków zaburzenia,

    -    pierwotnych i wtórnych objawów wady wymowy (tj. rodzaju wady i jej wpływu na...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /435

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem terapii dysartrii?

    Dysartna jest jednym z cięższych zaburzeń mowy. Istotą terapii logopedycznej nic jest nauczenie pacjenta bezbłędnej wymowy, lecz doprowadzenie do sy-luacji, by jego wypowiedzi były zrozumiale dla otoczenia, a więc by spełniały funkcję komunikacyjną i tym samym umożliwiły mu porozumiewanie się z...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /1 065

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie ćwiczenia logopedyczne prowadzi się w przypadku afazji (dysfazji) motorycznej?

    Terapię logopedyczną rozpoczyna się od ćwiczeń wstępnych, do których należą ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne (praksji i kinestezji oralnej). Ćwiczy się najpierw proste ruchy warg i języka, a następnie stopniowo przechodzi się do bardziej złożonych ruchów artykulatorów.

    W...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /6 195

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie etapy wyróżnia się w terapii dysartrii?

    Ogólne stymulowanie rozwoju dziccka powinno uwzględniać fakt, że dziecko z porażeniem wzrasta i wychowuje się w specyficznych warunkach. Rozwojowi bowiem nic sprzyjają częste hospitalizacje, ograniczenie kontaktów z rówieśnikami czy ubogie doświadczenie osobnicze (nakładające się na podstawowy...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /9 938

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie ćwiczenia logopedyczne prowadzi się w przypadku afazji (dysfazji) akustycznej?

    W literaturze przedmiotu metody reedukacji afazji (dysfazji) sensorycznej są opracowane znacznie mniej dokładnie niż metody reedukacji afazji motorycznej. Istotą terapii afazji akustycznej jest nauczenie pacjenta kojarzenia słownych bodźców słuchowych z ich znaczeniem.

    Terapię rozpoczyna się od...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /3 541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki jest cel oraz przebieg terapii zaburzeń dysartrycznych u dorosłych?

    Podstawowym celem terapii logopedycznej osób dorosłych jest umożliwienie im porozumiewania się z otoczeniem.

    Terapię dorosłych dysanryków prowadzi się w zasadzie tak samo jak terapię dzieci. Nie obejmuje ona tylko ćwiczeń służących stymulowaniu rozwoju mowy (tj. rozwijających słownictwo...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /568

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Diagnoza i terapia dysartrii

    Uszkodzenie ośrodkowego układu nerwowego może prowadzić do różnych zaburzeń rozwoju motorycznego. Istnieją trzy stopnic upośledzenia ruchowego:

    a)    lekki - dziecko chodzi, mówi i jedynie jego ruchy są niezgrabne,

    b)    umiarkowany dziecko chodzi niepewnie, ma trudności w kontrolowaniu ruchów rąk. a...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /1 119

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem diagnoz dysartrii?

    Dziecko z zaburzeniami dysartrycznymi najczęściej trafia do logopedy już z rozpoznaniem choroby (mózgowe porażenie dziecięce czy inne zespoły pora-żenne), klórcj towarzyszą zaburzenia mowy. Logopeda dysponuje więc zazwyczaj pełnym zestawem wyników budań lekarskich, psychologicznych i innych, które...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /692

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki jest schemat postępowania badawczego w przypadku dysartrii?

    Sformułowany cel diagnozy logopedycznej wyznacza w przypadku dysartrii odpowiednią kolejność kroków postępowania diagnostycznego. Ogólny schemat badania logopedycznego ulega więc pewnej modyfikacji i wygląda następująco:

    I.    Określenie problemu

    1.    Badania specjalistyczne.

    2.    Badania...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /747

    praca w formacie txt

Do góry