Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    Od czego zależy frekwencyjność wad wymowy w języku polskim?

    Częstość i różnorodność wad wymowy w języku polskim jest związana z kolejnością przyswajania głosek w loku rozwoju onlogenciycznego. Im później dźwięk się pojawia, lym częściej jest zniekształcany i tym większa jesl różnorodność jego wadliwych form np. głoska i jesl jedną z ostatnich...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /470

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Diagnoza i terapia palatolalii

    Rozszczepy warg i/lub podniebienia są przyczyną zaburzenia mowy określanego jako palatolalia, które cechuje nosowanie otwarte oraz różnorodne zaburzenia artykulacji. Wprawdzie rozszczepowi podniebienia z reguły towarzyszy rozszczep wargi, ale w praktyce używa się tylko jednej nazwy: rozszczep podniebienia...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /484

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Na czym polega terapia dyslalii całkowitej?

    D y s l a l i a całkowita (syn. bclkol, mowa bełkotliwa) to typowe zaburzenie ekspresji mowy, dotyczące jej fonetycznego aspektu, Występuje ona wtedy, gdy dziecka nieprawidłowo realizuje kilka, a nawet kilkanaście głosek (w skrajnych przypadkach dziecko zniekształca nawet samogłoski), co powoduje, żc...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /11 944

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie etapy pracy wyróżnia się w przypadku terapii zaburzeń artykulacji?

    Terapię wad wymowy rozpoczyna się w przypadku paralalii i mogilalii po zakończeniu procesu rozwoju mowy dziecka, to jesl około 5-7 roku życia dziecka, co jesl sprawą bardzo indywidualną, nalomiast w przypadku dyslalii właściwej - bez względu na wiek dziecka.

    Korekta zaburzeń artykulacji składa się...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /4 250

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie metody wykorzystuje się w terapii zaburzeń artykulacji?

    Spotyka się różne kategoryzacje metod prowadzenia terapii zaburzeń artykulacji. Metody te dzieli się następująco:

    1. ze względu na udział pacjenta w postępowaniu logopedycznym - na metody pasywne i aktywne, przy czym:

    a)    istoty metod pasywnych jest stosowanie narzędzi logopedycznych, za pomocą...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /1 790

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jaki jest schemat postępowania badawczego w przypadku dyslalii?

    I. Określenie problemu

    1.    Badania wstępne:

    -    wywiad,

    -    obserwacja,

    -    orientacyjne badanie mowy.

    2.    Badania podstawowe:

    badanie mówienia,

    -    badanie rozumienia.

    -    badanie czytania i pisania.

    II Sformułowanie hipotez

    3.    Badania uzupełniające.

    4.    Badania specjalistyczne.

    III...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /738

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jak realizowane są kolejne etapy postępowania diagnostycznego w przypadku dyslalii?

    I etap Określenie problemu

    1. Badania wstępne

    Zgodnie z ogólną metodyką diagnozy logopedycznej, w każdym badaniu niezależnie od rodzaju zaburzenia istnieją pewne stale, powtarzające się czynności, takie jak: wywiad, obserwacja i badania podstuwowe, których celem jesl wyodrębnienie problemu.

    W...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /10 551

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co jest celem terapii wad wymowy?

    Celem terapii artykulacyjncj (terapii wad wymowy) jest usunięcie wszelkich form wadliwych rculizucji dźwięków i wytworzenie na ich miejsce nowych, prawidłowych. a następnie - utrwalenie ich w mowie kontrolowanej i spontanicznej.

    Pojęcie wadliwe formy realizacji dźwięków oznacza przede wszystkim...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /435

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Jakie zasady należy uwzględniać w terapii zaburzeń artykulacji?

    Przy usuwaniu wad artykulacyjnych - poza wymienionymi w metodyce ogólnej zasadami postępowania terapeutycznego dotyczącymi wczesnego rozpoczynania terapii, indywidualizacji, kompleksowego oddziaływania, aktywnego i świadomego udziału, współpracy z najbliższym otoczeniem, systematyczności i stopniowania...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /2 201

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Od czego zależy efektywność terapii zaburzeń dysartrycznych?

    O efektywności programu logopedycznej terapii dysartrii decyduje wiełe czynników. Do najważniejszych z nich według A. Lewandowskiego i Z. Tarkowskiego (1989, 141) - należą:

    -    rodzaj i stopień ciężkości dysartrii,

    -    rozległość zaburzeń jej towarzyszących,

    -    motywacja pacjenta,

    -...

    Ocena / Przedmiot / Logopedia

    Autor /gorgiiiii Dodano /13.03.2013 Znaków /652

    praca w formacie txt

Do góry