Humanistyczne /40 339 prac/

  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE MASOWE

    Komunikowanie masowe:

    procesy masowego tworzenia, rozpowszechniania i odbioru przekazów. Podporządkowanych ogólnym zasadom organizacji społecznej

    forma komunikatu społecznego, czyli porozumiewania się za pomocą symboli i znaków, ma więc cechy wspólne z pozostałymi formami...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 685

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SYSTEMATYKA MASS-MEDIÓW

    Mass-madia:

    1. Media drukowane (gazety, czasopisma, książki)

    2. Media optyczne (gazety, czasopisma, książki, videotekst, teletekst)

    3. Media akustyczne (radio, płyty, kasety, taśmy magnetofonowe)

    4. Media optyczno-akustyczne (TV, film, kasety video, Internet)

    Charakterystyka komunikowania masowego:

    1...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 472

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    GŁÓWNE CELE KOMUNIKOWANIA INTERPERSONALNEGO

    Cechy procesu komunikowania:

    - odnosi się co najmniej do dwóch osób

    - zachodzi w środowisku społecznym

    - zdeterminowany jest przez liczbę i charakter uczestników

    - posiada charakter: interpersonalny, publiczny, masowy lub międzykulturowy

    - posługuje się znakami i symbolami

    - istnieje wspólnota...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 347

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definicja i produkty agencji prasowych

    Klasyczna w polskiej literaturze dziennikarskiej definicja agencji prasowej brzmi: „Agencja prasowa jest to instytucja, która gromadzi, opracowuje i rozpowszechnia informacje dla potrzeb środków masowego przekazu.” (Borkowski Rajmund, Informacyjne agencje prasowe). Warto dodać, że agencje prasowe działają w...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 481

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    SŁUCHANIE JAKO CZYNNIK ZAPEWNIAJĄCY SKUTECZNOŚĆ KOMUNIKOWANIA

    70% tzw. aktywnego dnia poświęcamy na komunikowanie

    Struktura czasu w procesie komunikowania:

    42% słuchanie

    32% mówienie

    15% czytanie

    11% pisanie

    Słuchanie obejmuje:

    1. Słyszenie

    2. Uważanie

    3. Zrozumienie

    4. Zapamiętywanie

    Z zagadnieniem selektywnej uwagi wiąże się:

    tzw. prawo...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /3 351

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podział agencji prasowych

    Agencje prasowe można podzielić ze względu na charakter przygotowywanych serwisów, tematykę i terytorialny zakres działania. Według pierwszego kryterium wyróżniamy następujące typy agencji:

    Agencje informacyjne zajmują się przekazywaniem czystych, bezstronnych informacji.

    Agencje...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /4 920

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOMUNIKOWANIE NIEWERBALNE

    Komunikowanie interpersonalne ma charakter:

    - niewerbalny 65%

    - werbalny 35%

    Komunikowanie niewerbalne

    - obejmuje sygnały pozbawione słów lub uzupełniające słowa.

    - przekazami niewerbalnymi są wszystkie sygnały występujące w międzyosobowej interakcji, które nie mają ani formy mówiącego słowa, ani...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /2 476

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Agencje prasowe - Zasady warsztatowe

    Podstawową zasadą działania agencji prasowych jest rzetelność i zwięzłość wyrazu. Zadaniem agencji prasowych – a w szczególności informacyjnych – jest donoszenie o faktach. W związku z tym w depeszach agencyjnych zabronione jest komentowanie wydarzeń, zaś same depesze powinny być bezstronne. Oznacza...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 619

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

    Wystąpienia dzielą się na:

    1. Przemówienia

    a) homilie

    b) kazania

    c) orędzia

    d) wezwania

    e) odezwy

    f) przesłania

    g) mowy informacyjne, informacyjno-perswazyjne

    h) wystąpienia w sytuacji kryzysowej

    i) mowy inauguracyjne, pogrzebowe i gratulacyjne, toasty

    j) wykłady, odczyty

    k) mowy obrończe...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /1 630

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Działalność Polskiej Agencji Prasowej, Polskiej Agencji Informacyjnej oraz Katolickiej Agencji Informacyjnej

    Polska Agencja Prasowa została założona przez Związków Patriotów Polskich w Moskwie 10 marca 1944 roku pod nazwą Polpress. W sierpniu tego roku została przeniesiona do Lublina, w lutym następnego do Łodzi, by we wrześniu 1945 znaleźć siedzibę na Foksal 9 w Warszawie. Oficjalnie jako przedsiębiorstwo...

    Ocena / Przedmiot / Dziennikarstwo

    Autor /KolesHaHa Dodano /08.08.2013 Znaków /4 122

    praca w formacie txt

Do góry