Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Wycena środków trwałych

    Charakterystyka

    Środki trwałe - rzeczowe aktywa trwałe i zrównane z nimi, których przewidywany okres ekonomicznej użyteczności jest dłuższy niż rok. Środki te nie podlegają całkowitemu zużyciu w trakcie jednego cyklu produkcyjnego, ale stopniowo przenoszą swą wartość na wytwarzane przy ich pomocy...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /24.03.2011 Znaków /6 465

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe różnice między planami

    horyzont czasu,

    zakres,

    stopień szczegółowości.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /85

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Plany operacyjne

    Jednorazowe - opracowane dla uzyskania konkretnych celów, tracące swą ważność zchwilą ich osiągnięcia:

    Programy - obejmują względnie duży zbiór działań; określają: główne etapy osiągnięcia celu, jednostkę organizacyjną lub członka organizacji odpowiedzialnego za każdy etap...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /1 724

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje podejścia do sformalizowanego planowani strategicznego

    z dołu do góry - poszczególne jednostki czy wydziały organizacji formułują strategie i przekazują do góry w celu scalenia na poziomie całej organizacji, strategia jest wypadkowa tych pionów;

    z góry do dołu - inicjatywę podejmują kierownicy najwyższego poziomu organizacji. Formułują...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /1 368

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zalety i wady planowania strategicznego

    Zalety

    zapewnienie konsekwentnego ukierunkowania działań organizacji

    dostarczenie większej ilości niezbędnych do działania informacji

    minimalizacja możliwości popełnienia błędów.

    Wady

    niebezpieczeństwo powstania biurokracji planistów

    możliwość podejmowania decyzji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /408

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Sformalizowany sposób planowania strategicznego

    Formułowanie celów - analiza i zrozumienie roli organizacji, zdefiniowanie misji, ustalenie zadań.

    Identyfikacja obecnych zadań i strategii - co należy robić inaczej niż dotychczas, by wykonać ustalone zadania.

    Analiza otoczenia - rozpoznanie pośrednich wpływów zmian w gospodarczym...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /1 811

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy planowania strategicznego

    Obejmuje podstawowe zagadnienia.

    Podstawa podejmowania codziennych decyzji.

    Długoterminowa perspektywa.

    Koncentracja energii i zasobów.

    Zaangażowanie naczelnego szczebla.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /212

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Planowanie strategiczne

    To sformalizowany proces długofalowego planowania stosowanego do określenia i realizacji celów organizacji.

    „Myśleć strategicznie" tzn.:

    dążyć do poznania sytuacji, badanie szans, wyboru celów i zasad wykorzystania zasobów wybiegające myślą wiele lat naprzód;

    stosować zespół technik oraz...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /662

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Trzy sposoby opracowania strategii planowania (Mintzberg)

    1. Sposób przedsiębiorczy - silny przywódca podejmuje odważne, ryzykowne decyzje kierując się często intuicją i doświadczeniem.

    2.Sposób dostosowawczy - reagowanie na poszczególne sytuacje w miarę ich pojawiania się, reakcje defensywne na zachowania konkurentów, dramatyczne skoki w warunkach...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /777

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Cechy strategii planowania

    Odległy horyzont czasowy.

    Znaczne efekty realizacji strategii.

    Skupienie wysiłków na wybranych działaniach.

    Układ wielu decyzji rozłożonych w czasie.

    Wszechobecność na wszystkich szczeblach organizacji.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /alpinista Dodano /24.03.2011 Znaków /250

    praca w formacie txt

Do góry