Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Lean Management

    Cel: poprzez zmiany stopniowe ciągle odchudzanie przedsiębiorstwa ze zbędnych elementów. Idea metody to unikanie marnotrawstwa (pierwsze zastosowania w koncernie Toyota, system kanban, późniejszy just in time). Poprzez usprawnianie wszystkich procesów projektowych, inwestycyjnych, wytwórczych i usługowych chce...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /7 473

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Mapa procesu

    Mapa procesu stanowi jedno z najważniejszych narzędzi usprawniania procesów.

    Celem stosowania mapy procesu jest opisanie wszystkich działań i podmiotów uczestniczących w procesie, w kolejności chronologicznej i logicznej. Mapa procesu jest przedstawiana w postaci graficznej oraz opisu słownego działań...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /1 617

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ograniczenia w doskonaleniu procesów

    Ciągły nawał różnych problemów bieżących i brak czasu na wprowadzanie zmian.

    Brak metodyki usprawniania procesów i zarządzania nimi.

    Nierealistyczne oczekiwania oraz nieodpowiednie zasoby.

    Nieumiejętność usprawniania małymi krokami, przy jednoczesnym preferowaniu skokowego rozwoju...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /1 379

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etapy kontroli

    mierzenie stanu rzeczywistego w obszarach objętych pomiarem,

    określenie odchyleń przez porównanie celów z wielkościami rzeczywiście osiągniętymi,

    ocena istotności odchylenia i analiza przyczyn odchyleń,

    opracowanie sposobów zaradczych niwelujących obecne odchylenia oraz...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /1 115

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Do czego służy kontrola wyników procesów

     Do zabezpieczenia osiągnięcia celów procesów przez wcześniejsze rozpoznawanie i korygowanie odchyleń,

     Do wzrosu efektywności procesów.

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /194

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dwa sposoby planowania celów procesów

    top - down (od góry do dołu) - wyprowadzenie celów procesów ze strategii i celów firmy (wyprowadzonych oczywiście z oczekiwań i wymagań klientów). Warunkiem jest posiadanie przez firmę aktualnych celów i strategii. Pożądane jest tu wykorzystanie strategicznej karty wyników (balanced scorecard), dla...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /1 433

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ustalenie (planowanie) celów procesów

    Dla każdego procesu ustala się cele. Dla procesów podstawowych (sprzedaż, świadczenie usług, fakturowanie), związanych z klientem zewnętrznym, cele takie powinny wynikać z celów organizacji (firmy) oraz oczekiwań i wymogów klientów zewnętrznych. Dla procesów pomocniczych (np. prace remontowe) i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /741

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ustalenie mierników oceny parametrów procesów

    Zadowolenie klientów można mierzyć dwoma sposobami, tj.:

    Bezpośrednio - przez okresowe zapytania klientów, bez związku z konkretną dostawą lub zapytania po dostawie (wysyłce) produktu.

    Pośrednio - przez zapytania naszych pracowników, którzy mają częsty kontakt z klientami lub analizę...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /1 584

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ustalenie parametrów procesu

    Do najważniejszych parametrów (kryteriów oceny) procesu zalicza się:

    zadowolenie klienta,

    czas procesu,

    terminowość realizacji,

    jakość procesu i

    koszt procesu.

    Umożliwiają one całościową ocenę procesu. Zadowolenie klienta - odpowiada na pytanie czy produkty procesu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /900

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kierowanie procesami (zarządzanie w węższym znaczeniu)

    Ta funkcja jest też nazywana monitorowaniem wyników procesu. Zaprojektowany (usprawniony) proces powinien być stale monitorowany, co zapewni ciągle doskonalenie procesu i dostosowywanie jego celów do nowych potrzeb klientów i celów firmy. Składa się na nie:

    planowanie celów: tu ustala się cele...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /ufo Dodano /24.03.2011 Znaków /2 129

    praca w formacie txt

Do góry