-
Ocena brak
Dyskryminacja cenowa
•Różnicowanie cen względem segmentu rynku – różne grupy klientów płacą za ten sam produkt różne ceny.
•Różnicowanie cen względem form produktu.
•Różnicowanie w oparciu o image – ten sam produkt w różnych opakowaniach od różną nazwą (np. perfumy).
•Różnicowanie względem położenia...
-
Ocena brak
Niebezpieczeństwa nadmiernych obniżek cen
•Pułapka niskiej jakości – nabywcy mogą przyjąć, że jakość produktu jest niższa od oferowanej przez droższe produkty konkurencji,
•Pułapka kruchego udziału w rynku – niską ceną można kupić udział w rynku ale nie lojalność nabywców względem produktu,
•Pułapka płytkiej kieszeni – drożsi...
-
Ocena brak
Różnicowanie cen - Upusty
Inne redukcje cenowe, np.:
–obniżka ceny w zamian za dostarczenie starego produktu i wymianę go na nowy.
-
Ocena brak
-
Ocena brak
Różnicowanie cen - Rabaty ilościowe
Obniżki ceny dla nabywców kupujących większe ilości. Zachęcają klientów do zakupów większej ilości produktu.
–niekumulatywne – przy każdym złożeniu zamówienia,
–kumulatywnie – dla ogólnej sumy zamówień
-
Ocena brak
Różnicowanie cen - Rabaty
Obniżenie ceny dla nabywców szybko regulujących należności – musi być przyznany wszystkim nabywcom spełniającym to kryterium. Służy poprawie płynności finansowej.
-
Ocena brak
Czynniki wpływające na wrażliwość cenową
•Efekt wartości unikatowej – nabywcy są mniej wrażliwi na cenę im bardziej unikatowy jest produkt,
•Efekt świadomości istnienia substytutów – nabywcy są mniej wrażliwi na cenę, gdy są mniej świadomi istnienia substytutów,
•Efekt trudnego porównania - nabywcy są mniej wrażliwi na cenę gdy nie mogą...
-
Ocena brak
Ryzyko wynikające z marketingu manipulowanego lub dzikiego
• Sprzedaż produktów wybrakowanych lub niebezpiecznych,
• Przesadna informacja o produkcie przy pomocy krzykliwego opakowania,
• Uciekanie się do oszukańczych praktyk dotyczących polityki cenowej i dostawy,
• Uciekanie się do technik promocyjnych wykorzystujących impulsywne zachowania nabywcy,
• Reklamy...
-
Ocena brak
Określenie koncepcji marketingowej
•Zaspokajanie potrzeb w sposób przynoszący zysk.
•Znajdź pragnienia i spełnij je.
•Zrób to po swojemu.
•Ty jesteś szefem.
•Zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby klient otrzymał wartość, jakość i zadowolenie.
-
Ocena brak
Koncepcja marketingu społecznego
Zadanie organizacji polega na określeniu potrzeb, wymagań i interesów rynków docelowych raz dostarczeniu pożądanego zadowolenia w sposób bardziej efektywny i wydajny niż konkurenci, przy jednoczesnym zachowaniu lub podniesieniu dobrobytu konsumenta i społeczeństwa.