-
Ocena brak
STRATEGIA MARKETINGOWA
Pojęcie strategii marketingowej pojawiło się w literaturze w połowie lat 60. XX w. i stanowi efekt poszukiwań nowych metod zarządzania przedsiębiorstwami. Zarówno pojęcie strategii, jak też istota strategii marketingowej definiowana jest w różny sposób. Najczęściej jako:
wybór celów, rodzaj...
-
Ocena brak
MARKETING JAKO NARZĘDZIE PRZEDSIĘBIORCY
Dla przedsiębiorcy, a więc osoby władającej określonym kapitałem i odpowiedzialnej za jego pomnażanie, marketing jest przede wszystkim szansą zmniejszenia ryzyka działania. Czas wielkiej improwizacji w biznesie na rynkach krajów wysoko rozwiniętych dawno minął.
>
>
>
>
-
Ocena brak
MARKETING TRADYCYJNY I WSPÓŁCZESNY
Marketing jest określoną koncepcją kierowania rynkiem. Ogólnie można powiedzieć, że koncepcja ta dostosowuje działalność producenta do nabywców. Chodzi tu o potrzeby bieżące jak i potrzeby przyszłe. Położenie nacisku na potrzeby, przyszłe ma wielorakie uzasadnienie, bo w porę można dostosować...
-
Ocena brak
POJĘCIE I GENEZA MARKETINGU
Marketing jest nie tylko określoną kategorią, ale także koncepcją traktowania problemów i zjawisk rynkowych. Obejmuje czynności rynkowe z wyjątkiem czynności fizycznych związanych z przekształceniem dóbr w produkty lub usługi. Można powiedzieć też, iż jest to proces społeczno-gospodarczy, którego...
-
Ocena brak
Dystrybucja
Poprzez dystrybucję rozumie się wszystkie czynności związane z przesuwaniem produktu od producenta do konsumenta lub finalnego odbiorcy. Czynnościami takimi mogą być np.: transport, magazynowanie, konserwacja oraz sprzedaż. Drugą stroną tej działalności są zagadnienia związane z określeniem liczby...
-
Ocena brak
Cena
Zazwyczaj kluczowa rolę w marketingu odgrywa cena. Musi być ona dostatecznie atrakcyjna dla odbiorcy, aby się zdecydował na kupienie towaru, czy usługi. Istota podejścia marketingowego polega tu na tym, że w określaniu wielkości ceny punkt wyjścia stanowią nie koszty wytworzenia, lecz możliwości...
-
Ocena brak
MARKETING UBEZPIECZEŃ TOWARZYSTWO UBEZPIECZENIOWE
Działalność ubezpieczeniową w Polsce regulują postanowienia Ustawy o działalności ubezpieczeniowej, a prowadzenie tej działalności wymaga uzyskania stosownego zezwolenia Ministra Finansów. Wniosek o zezwolenie powinien zawierać:
§ Nazwę, siedzibę, obszar i rzeczowy zakres działania zakładu...
-
Ocena brak
Andon
CharakterystykaGłówne narzędzie umożliwiające realizację zasady Jidoka, zapoczątkowany przez Toyotę, obecnie część składowa production. Andon to wizualny sposób komunikacji przy użyciu sygnałów świetlnych. Daje możliwość zatrzymania procesu produkcyjnego w momencie pojawienia się defektu...
-
Ocena brak
Zestawienie zmian w kapitale własnym
CharakterystykaZestawienie zmian w kapitale własnym - element sprawozdawczości finansowej, wprowadzone w 1999 roku w polskim systemie rachunkowości.
Przedstawia majątkowo - finansową sytuacje przedsiębiorstwa.
Dokument ten zawiera informacje dotyczące zmian (zmniejszenie lub zwiększenia) w strukturze...
-
Ocena brak
Depozyt overnight
CharakterystykaDepozyt overnight – depozyt, który zostanie rozliczony do końca następnego dnia roboczego po dniu złożenia depozytu.
Overnight to specyficzny rodzaj depozytów bankowych, który cechuje się bardzo krótkim okresem zablokowania środków – zazwyczaj wynoszącym jedną dobę z...