Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Popyt a zmiana gustów i upodobań konsumentów.

     

    Gusta i preferencje nabywców są trudno o ile w ogóle mierzalne. Nie znaczy to że można bagatelizować ich oddziaływania na rozmiary popytu. Dokonywane przez konsumentów wydatki pozostają pod silnym wpływem tradycji historycznych zwyczajów kulturowych, nie mówiąc już o wpływie obrządków religijnych. Te...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /1 675

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przewidywania przyszłych cen i dochodów

     

    Każdy człowiek antycypuje swoją przyszłą sytuację materialną. Jest ona zależna przede wszystkim od przewidywanego przyszłego poziom dochodu i przewidywanych ceny dóbr i usług ,które w przyszłości będziemy chcieli za te dochody kupić.

    Przewidywany wzrost dochodów najprawdopodobniej skłoni...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /1 612

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Paradoks spekulacyjny.

     

    Kolejnym przykładem nietypowego zachowania się nabywców jest paradoks spekulacyjny. Zdarza się bowiem, że konsument nabywa towary w większej ilości, jeżeli ich cena wzrasta, przewidując jej jeszcze większy wzrost. Jeżeli zaś cena dobra spada, konsumenci powstrzymują się od zakupów.

    Zjawisko takie...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zjawisko owczego pędu.

     

    >

     

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /547

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Paradoks snoba.

     

    Jeszcze innym przypadkiem, podobnym do opisywanego wyżej paradoksu Veblena, choć o nieco innych przyczynach jest paradoks snoba. Sytuacja ta dotyczy dóbr luksusowych ( jachty, futra, biżuteria, drogie samochody itp. ), nabywanych nie ze względu na ich wartości użytkowe, lecz na prestiż, o którym świadczy...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /626

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Paradoks Veblena.

     

    Kolejnym nietypowym zjawiskiem na rynku jest paradoks zaobserwowany przez amerykańskiego uczonego Thorsteina Veblena ( 1857 – 1929 ). Stwierdził on, że popyt na drogie kosmetyki zachowuje się paradoksalnie – zwyżka ich ceny traktowana jest bowiem automatycznie jako oznaka poprawy ich jakości, zaś spadek...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /503

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Paradoks Giffena

     

    Pierwszy z obserwowanych na rynku paradoksów to paradoks Roberta Giffena ( 1837 – 1910 ), angielskiego statystyka, który analizował zachowania konsumpcyjne najuboższych rodzin irlandzkich pod koniec XIX wieku.

    Paradoks ten związany jest z efektem dochodowym wywołanym wzrostem cen dóbr niższego rzędu (...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /1 541

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt substytucyjny zmiany ceny.

     

    Obserwowany przy wzroście ceny spadek konsumpcji jest spowodowany m.in. działaniem tzw. efektu substytucyjnego. W sytuacji gdy wzrasta cena jednego dobra, zaś ceny pozostałych towarów nie ulegają zmianie, dobro to staje się relatywnie droższe. Inaczej mówiąc zmienia się jego cena w relacji do...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /1 814

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efekt dochodowy zmiany ceny

     

    Zjawisko spadku kupowanych ilości w przypadku wzrostu ceny lub na odwrót tłumaczy również tzw. efekt dochodowy. Odnosi się do realnych możliwości finansowych konsumenta. Kiedy bowiem cena danego dobra rośnie, zaś wszystkie pozostałe czynniki ,czyli również dochód konsumenta nie ulegają...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /2 326

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawo podaży

     

    Podaż jest wyrazem ujawnionych zamiarów sprzedaży dobra lub usługi w konkretnych warunkach ekonomicznych ( przy danym poziomie kosztów, postępie naukowo – technicznym, dostępności zasobów, rozmiarach zgłaszanego na rynku zapotrzebowania itd. ). Mierzony jest on jest ilością sprzedawanych przy danej...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Jasmine Dodano /15.04.2011 Znaków /2 504

    praca w formacie txt

Do góry