Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Cele i zakres analizy potencjału przedsiębiorstwa

     

    Analiza potencjału firmy- określa silne i słabe strony firmy w porównaniu z konkurentami z grupy strategicznej.

    Strategiczna analiza potencjału firmy pomaga określić jej silne i słabe strony, a dzięki temu ułatwia podejmowanie prawidłowych decyzji dotyczących sposobów konkurowania (strategii...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 642

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metoda SWOT i TOWS/SWOT

     

    Jest to kompleksowa metoda służąca do badania otoczenia, organizacji oraz analizy jej wnętrza, jest to podstawowa metoda ustalania sił i słabości firmy oraz szans i zagrożeń otoczenia, rejestruje i klasyfikuje czynniki weryfikujące strategie firmy. Czynniki te to ilość i jakość produkcji, cena...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /2 560

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe problemy zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie

     

     

    Występują 3 główne problemy: 1) Dotyczy utrzymania modyfikacji lub zmian i uaktualnianie realizowanych strategii przedsiębiorstwa. Problemem jest jak zmienić strategię całkowicie czy tylko częściowo natychmiast czy poprzez rozłożenie zmiany w czasie. 2) Dotyczy wyboru dziedzin oraz zysków na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 648

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podstawowe koncepcje zarządzania strategicznego

     

    -Zarządzanie strategiczne jest to proces zarządzania nastawiony na formułowanie i wdrażanie strategii, które zapewniają dostosowanie organizacji do otoczenia i osiągnięcie jej strategicznych celów. Do podstawowych koncepcji zarządzania strategicznego zaliczamy koncepcję ilościowego i behawioralnego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 252

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Osobowości menedżerów

     

     

    Typowe wzorce osobowe (profile psychologiczne) i zachowań menedżerów wobec problemów zarządzania. Zdaniem N. A. Horsteina praktyka zarządzania na Zachodzie wykształciła cztery wzorce osobowe menedżerów, jakimi są menedżerowie odważni, wyzywający, niezadowoleni i konformiści.Menedżerowie odważni...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /2 203

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zasada maksymalizacji satysfakcji

     

    Jedna z podstawowych teorii, na której opiera się mikroekonomia stanowi, że konsumenci podejmują na rynku takie decyzje, które pozwalają im uzyskać maksymalną satysfakcję. Jest ona utożsamiona z użytecznością, czyli zadowoleniem, radością, przyjemnością, jakie uzyskuje pojedynczy człowiek w...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /5 883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Model czystej konkurencji

     

    Charakteryzuje się dużą liczbą niezależnych producentów, z których żaden indywidualnie nie ma wpływu na cenę, kształtującą się pod wpływem całkowitych wielkości popytu i podaży. Przedmiotem obrotu na takim rynku są produkty jednorodne (np. jabłek), a konkurencja ma charakter cenowy (dąży się...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /674

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Monopol pełny

     

    W monopolu pełnym jeden producent wytwarza produkt, kształtuje cenę rynkową zapewniającą mu wysoki zysk na drodze ograniczania podaży. W monopolu nie istnieje niedostatek konkurencji i rynek jest zdominowany przez jedną firmę. Wejście na takowy rynek jest prawie niemożliwe.

     

    Na codzień rynek to...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /1 651

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Oligopol

     

    Model ten charakteryzuje się tym że liczba producentów nie przekracza kilkunastu, produkty mają charakter jednorodny (np. surowce) lub różnorodny (np. samochody), a ceny dyktowane są przez największe z przedsiębiorstw tzw. przywódcę cenowego. W tym modelu konkurencja ma charakter nie cenowy i polega na...

    Ocena / Kategoria / Mikroekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /600

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Konkurencja na wolnym rynku

     

    Na konkurencyjnym rynku wszystkie firmy są celem ataków rywali, zarówno tych nowo wchodzących, jak i tych, którzy decydują się rozwijać swą dotychczasową pozycję rynkową. By obniżyć ryzyko ataku, osłabić uderzenie konkurentów i być zdolnym do utrzymania dotychczasowej przewagi konkurencyjnej...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Ella Dodano /16.04.2011 Znaków /14 458

    praca w formacie txt

Do góry