Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Państwowa Inspekcja Handlowa

    Definicja

    Państwowa Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa, którego działanie reguluje USTAWA z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.

    Zadania kontrola legalności i rzetelności działania...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /2 889

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Państwowa Inspekcja Handlowa

    Definicja

    Państwowa Inspekcja Handlowa jest wyspecjalizowanym organem kontroli powołanym do ochrony interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa, którego działanie reguluje USTAWA z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej.

    Zadania kontrola legalności i rzetelności działania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /2 889

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rachunek kosztów pełnych

    Charakterystyka

    W praktyce gospodarczej znaczenia nabrały dwa modele rachunku kosztów: rachunek kosztów pełnych oraz rachunek kosztów zmiennych. Oba modele mają na celu ustalenie przeciętnego kosztu wytworzenia produkcji.

    Rachunek kosztów pełnych, nazywany również absorpcyjnym rachunkiem kosztów...

    Ocena / Przedmiot / Rachunkowość

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /2 666

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rachunek kosztów pełnych

    Charakterystyka

    W praktyce gospodarczej znaczenia nabrały dwa modele rachunku kosztów: rachunek kosztów pełnych oraz rachunek kosztów zmiennych. Oba modele mają na celu ustalenie przeciętnego kosztu wytworzenia produkcji.

    Rachunek kosztów pełnych, nazywany również absorpcyjnym rachunkiem kosztów...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /2 666

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wiedza

    Podstawą współczesnych rozważań dotyczących wiedzy są prace wielkich filozofów greckich Platona i Arystotelesa1, którzy stworzyli podwaliny dwóch głównych nurtów epistemologii (nauki o wiedzy) tzn. racjonalizmu i empiryzmu. Przedstawiciele racjonalizmu stawiali tezę, że prawdziwa wiedza nie pochodzi...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /2 831

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobro komplementarne

    Dwa dobra są komplementarne jeżeli wzrost (spadek) ceny na dane dobro wywołuje spadek (wzrost) popytu na drugie dobro. W tym wypadku zależność obydwu wielkości jest odwrotna.

    komplementarne1.gif

    gdzie:

    Edx(py) - współczynnik elastyczności popytu na dobro x względem ceny dobra...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /1 058

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobro komplementarne

    Dwa dobra są komplementarne jeżeli wzrost (spadek) ceny na dane dobro wywołuje spadek (wzrost) popytu na drugie dobro. W tym wypadku zależność obydwu wielkości jest odwrotna.

    komplementarne1.gif

    gdzie:

    Edx(py) - współczynnik elastyczności popytu na dobro x względem ceny dobra...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /1 058

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobro komplementarne

    Dwa dobra są komplementarne jeżeli wzrost (spadek) ceny na dane dobro wywołuje spadek (wzrost) popytu na drugie dobro. W tym wypadku zależność obydwu wielkości jest odwrotna.

    komplementarne1.gif

    gdzie:

    Edx(py) - współczynnik elastyczności popytu na dobro x względem ceny dobra...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /1 058

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje reklamy

    Charakterystyka

    Reklama jest to sposób prezentowania oferty sprzedaży przez określonego przedsiębiorące- sprzedawcę, które odbywa się w formie masowej, odpłatnej i bezosobowej.

    Klasyfikację reklamy możemy dokonać w zależności od kryterium. Z punktu widzenia przedmiotu reklamę podzielimy na:

    reklamę...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /17.04.2011 Znaków /12 131

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria portfela

    Charakterystyka

    Teoria portfelowa została sformułowana przez Harriego Markowitza w 1952 r. jako rozwinięcie teorii alokacji środków pieniężnych w warunkach niepewności, która zajmowała się wyborem najlepszej inwestycji w zależności od spodziewanego potem zysku i ryzyka.

    Analiza portfelowa metodą...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /16.04.2011 Znaków /2 879

    praca w formacie txt

Do góry