Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Analiza SWOT.

     

    Jest to podstawowa metoda. Musimy w niej sporządzić listy szans i zagrożeń, które mogą pojawić się w otoczeniu i atutów, czyli mocnych i słabych stron organizacji. Można sporządzać analizę SWOT jako samą analizę SWOT, natomiast jeśli jest ona wynikiem systematycznie prowadzonej analizy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /2 533

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ewolucja myślenia strategicznego w przedsiębiorstwie

     

    Pojęcie to wiąże się z rozwojem zarządzania. Zarządzanie jako takie pojawiło się pod koniec XIV w. Zaczęto wtedy mówić o naukowym zarządzaniu, zaczęto zwracać uwagę na wydajność pracy. Człowiek był przysłowiowym trybikiem w maszynie i robiono wszystko by ten trybik robił jak najwięcej. Na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /9 557

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Interpretacja nowych zjawisk jako wersja starych zjawisk.

     

    W miarę nabierania doświadczenia, w miarę pracy w firmie bardzo często popadamy w rutynę. nabieramy coraz większego doświadczenia i w momencie pojawienia się problemu staramy się rozwiązać go tak jak sobie radziliśmy z tym dotychczas i to przynosiło sukcesy, ale bardzo często jest tak że nowych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /3 184

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie strategiczne w/g definicji Gryfina

     

    Zarządzanie jest to zestaw działań obejmujących planowanie, organizowanie, przewodzenie i kontrolowanie skierowanych na zasady organizacji ludzkie, rzeczowe i informacyjne, podejmowanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji sprawnie i skutecznie.

    Zarządzanie jest szerszym pojęciem niż planowanie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /8 445

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie czynnika czasu dla bezkonfliktowego wdrażania zmian organizacyjnych.

     

    Przygotowanie zmian organizacyjnych wywołuje dylemat. Prze­strzegając zasad ekonomii, wszystkie zmiany powinny przebiegać w bardzo krótkim okresie, aby przebudowana organizacja doznała jak najmniej zakłóceń. Związane są one z równoległym funkcjonowaniem starych i nowych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /3 767

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola dyrektora personalnego w zarządzaniu procesem zmian

     

    W większości firm jedynym stałym elementem są zmiany. Jednocześnie widoczna jest coraz większa frustracja pracowników, którzy szukają pewności i stabilizacji, podczas gdy otaczają ich nieustanne rewolucje – począwszy od zmiany procedur, poprzez reorganizację firmy, na fuzjach i podziałach...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /3 307

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Komunikacja jako istotny element w procesach zmian

     

    System komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie odgrywa kluczową rolę w procesie zarządzania nowoczesnego przedsiębiorstwa. Rola komunikacji wzrasta jeszcze bardziej w trakcie przechodzenia przez firmę przez zmiany, polegające na przykład na:

    łączeniu się przedsiębiorstw...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /2 802

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Bariery we wprowadzaniu zmian w organizacji

     

    Zmianę możemy określić jako świadome i celowe działanie, którego istota polega na przejściu organizacji gospodarczej ze stanu dotychczasowego do stanu nowego spełniającego zakładane cele i zdolnego do realizacji nowych zadań. Wyraża się to w przeprowadzeniu trwałej korekty lub...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /3 382

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wady benchmarking

     

    Nadmierne poleganie na benchmarkingu wywołuje zwykle zahamowanie własnej kreatywności poprzez jedynie kopiowanie działań innych firm

    Może doprowadzić do powstania niewiele lepszego produktu lub usługi, a w tym czasie konkurencyjne firmy mogą już wprowadzić bardziej innowacyjne...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /1 496

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zalety benchmarkingu

     

    Benchmarking jest dobrym narzędziem służącym usprawnieniu procesów, poprawie konkurencyjności firmy i jakości produktów i usług

    Rozwija funkcję informacyjną i jej nowe formy

    Znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, w rozwiązywaniu zarówno operacyjnych jak i strategicznych...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Sydney Dodano /19.04.2011 Znaków /1 644

    praca w formacie txt

Do góry