Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Historia controllingu

     

    Idea controllingu wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. W 1778 roku funkcjonowała w centralnej administracji państwowej instytucja „comptrollera”. Po raz pierwszy nazwa controlling użyta została w 1892 roku jako nazwa stanowiska pracy zaplanowanego w firmie General Electric Company, przy czym stanowisko...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /3 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategie lateralne i liniowe

     

    Wzorzec ten powstał na podstawie szkoły zasobów i koncepcji przewagi konkurencyjnej opartej na głównych kompetencjach firmy. Przewaga strategiczna może mieć charakter skoncentrowany lub rozproszony w całej organizacji. Przewaga skoncentrowana leży w konkretnym aspekcie działalności, np. niskie koszty...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /12 883

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Spójne i niespójne strategie

     

    Każda firma musi rozwiązywać wiele problemów w budowaniu swej strategii. Najważniejsze z nich to: tempo wprowadzanych innowacji ( dot. decyzji firm o wkładach na badania i rozwój, wprowadzaniu nowych wyrobów, koncentracji na obronie swych pozycji rynkowych, walce o koszty ); stopień elastyczności...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /2 899

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gdzie i jak konkurować

     

    Aby skutecznie budować przewagę nad konkurencją firma może: zaproponować odbiorcy ceny niższe niż u konkurencji; albo wyrób będzie droższy, ale z powodu wyższej użyteczności klient zapłaci za niego więcej; lub też firma będzie konkurować na wielu rynkach lub segmentach; albo skoncentruje się na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /2 546

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Domena: wybory rynków i produktów

     

    Jest to ważny element budowy strategii firmy. Na rynki i produkty firmy trzeba patrzeć biorąc pod uwagę trzy podstawowe kryteria: misję, opłacalność i innowacje, czyli rewolucyjne zmiany reguł gry strategicznej. Dlatego właśnie kierownicy muszą ciągle analizować rynki i produkty firmy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /5 169

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Budowanie misji firmy

     

    Tu należałoby wyjaśnić znaczenie słów- kluczy, jakimi są „wizja”, „misja” i „cele” , bo one stanowią pierwszy i najważniejszy element w budowaniu strategii każdej organizacji.

    Wizja jest koncepcją przyszłości firmy, fundamentalną aspiracją, która powinna być wspólna tak dla kierowników jak i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /3 067

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co to jest plan strategiczny, pojęcie i zasady jego sporządzania

     

    Jest to całościowy plan organizacji dotyczący alokacji zasobów i priorytetów potrzebnych do realizacji celów strategicznych. PS na drodze dekompozycji jest powiązany z planem taktycznym, ten zaś z planem operacyjnym. PS są długookresowe (od 5 do 10 lat, niekiedy więcej). Zasady sporządzania:

    1...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /907

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Total Quality Management (TQM)

     

    Kompleksowe zarządzanie jakością TQM jest to strategiczne zaangażowanie najwyższego kierownictwa na rzecz zmiany całego podejścia do prowadzenia takiej działalności, która uczyniłaby jakość najważniejszym czynnikiem we wszystkich poczynaniach organizacji. W ciągu ostatnich 4 lat znaczne zmiany w...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /1 254

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dywersyfikacja

     

    Dywersyfikacja oznacza zróżnicowanie działalności gospodarczej, rozszerzenie asortymentu produkcji i sprzedaży, odchodzenie od jednobranżowości. Proces dywersyfikacji polega na rozwijaniu przez istniejące zakłady nowych rodzajów produkcji, tworzeniu nowych zakładów wytwarzających różne produkty i na...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /1 522

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Etapy zarządzania

     

    Etapy zarządzania:

    -Analiza strategiczna

    -Generowanie wyjściowych wariantów strategii

    -Ocena i wybór strategii

    -kontrola i weryfikacja strategii

    Koncepcja zarządzania obejmuje:

    -Analizę pozycji wyjściowej firmy i perspektywy jej rozwoju

    -identyfikacje celów firmy oraz określenie na ile obecne...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Amber Dodano /20.04.2011 Znaków /1 377

    praca w formacie txt

Do góry