Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    ZRZĄDZANIE PRZEZ WYJĄTKI (odchylenia)

     

    Istota systemu ZPW jest identyfikacja „wyjątków” (odchyleń), czyli właśnie tego, co odbiega od obowiązujących standardów, planów, wzorców, norm i rutynowych zachowań organizacyjnych oraz oparty na wyjątkach systemu informacji i decyzji w organizacji. W ZPW duży nacisk kładzie się na właściwy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 194

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZRZĄDZANIE PRZEZ DELEGOWANIE UPRAWNIEŃ

     

    Naczelną zasadą leżącą u podstaw zarządzania przez delegowanie uprawnień jest przekazywanie innej osobie, na niższym szczeblu zarządzania części formalnej władzy i odpowiedzialności za wykonanie określonych zadań. Delegować należy przede wszystkim zadania oraz kompetencje rutynowe i operatywne...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /5 491

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE PRZEZ MOTYWACJĘ

     

    Motywowanie polega na wpływaniu na postawy i zachowania człowieka za pośrednictwem określonych bodźców, które przekształcają się w motywy działania uruchamiające jego aktywność.

    W zarządzani przez motywację trudno jest sformułować konkretną procedurę postępowania kierowniczego z podwładnymi...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 607

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez cele

     

    Filozofia zarządzania przez cele zakłada, że: do najcenniejszych i najmniej wykorzystanych zasobów przedsiębiorstwa decydujących o jego wynikach należy motywacja, inicjatywa i aktywność załogi, a zwłaszcza kadry kierowniczej.

    W zarządzaniu przez cele menedżer lub podwładny powinien działać nie...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /4 150

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Motywacja do pracy

     

    Jesteśmy u progu nowego tysiąclecia, gdzie świat ulega radykalnym zmianom.

    W przedsiębiorstwach coraz częściej kierownicy dążą do tego aby pracownik dał z siebie wszystko, dlatego też starają się opracować odpowiednią strategię motywacji do pracy.

    Motywacja jest podstawowym elementem i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /16 068

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    System ocen pracowników

     

    System ocen pracowników jest narzędziem opiniowania pracowników w celu zwiększenia efektywności jego pracy. Ocena pracownika obejmuje zazwyczaj ilościowe i jakościowe aspekty organizacyjnego funkcjonowania poszczególnych osób i odpowiada na pytanie: czy i w jakim stopniu pracownik „pasuje” do konkretnego...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /4 972

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROLA INFORMACJI W PROCESACH MOTYWOWANIA

     

    Każdy człowiek buduje obraz swojej sytuacji i ocenia ją na podstawie

    własnego doświadczenia, intuicji, korzystając z informacji docierających z zewnątrz. źródła informacji są różnorodne, podobnie jak formy, w jakich do nas docierają.

    wykorzystują informacje w procesach motywowania pracowników...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 091

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    POTRZEBY CZŁOWIEKA A MOTYWACJA DO PRACY

     

    Podjęcie przez człowieka pracy zawodowej daje okazję do przeżywania

    nowego typu kontaktów społecznych. Czujemy się pracownikami określonej firmy, członkami małej grupy pracowniczej i grupy zawodowej. Praca daje również

    możliwość zaspokojenia innych, wcześniej ukształtowanych potrzeb...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /8 287

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    WARUNKI SKUTECZNOŚCI STOSOWANIA NAGRÓD I KAR

     

    Jakie warunki powinny być spełnione, aby zwiększyć skuteczność

    oddziaływania nagród i kar na zachowanie pracowników`?

    Szczególnie ważne jest uzyskanie zgody co do kategorii zachowań zasługujących

    na nagrodę lub karę oraz rodzaju i wielkości odpowiadających im wzmocnień.

    surowe. ilość...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /4 710

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    MOTYWACYJNE ZNACZENIE NAGRÓD I KAR

     

    Organizacyjne nagrody i kary są ważnymi narzędziami motywacyjnego

    oddziaływania na zachowania pracowników. Związane są głównie z wynagradzaniem oraz możliwościami awansu. Funkcja nagród polega na kształtowaniu lub utrwalaniu zachowań służących osiąganiu celów organizacyjnych. Kary ukierunkowane...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 282

    praca w formacie txt

Do góry