Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Teoria modyfikacji zachowań

     

    Teoria modyfikacji zachowań, stosuje teorię wzmocnienia do zmiany zachowań ludzkich. Jeżeli kierownik chce zmienić zachowania pracownika, to powinien zmienić skutki tych zachowań. Na przykład ktoś, kto często się spóźnia, mógłby uzyskać motywację do punktualnego przychodzenia (zmiana zachowania)...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 206

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Teoria oczekiwań L. Portera i E Lawlera

     

     

    Teoria oczekiwań L. Portera i E Lawlera prezentuje procedura postępowania kierowników w celu motywowania pracowników. W teorii tej satysfakcja jest częściej rezultatem niż przyczyną wykonania pracy, a różne poziomy wykonania prowadzą do innych nagród.

    Teoria ta zakłada następujące sekwencje...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 288

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Czynniki mające wpływ na motywację.

     

    Wpływ na motywację odgrywają trzy grupy czynników: odmienności każdego człowieka i jego potrzeb, cech związanych z pracą oraz sposobów i reguł postępowania stosowanych w firmie oddziałujących na pracownika. Te trzy grupy czynników wpływają na siebie i równocześnie na motywację.

    Odmienność...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 447

    praca w formacie txt
  • Ocena 1.0

    Podstawowe instrumenty motywowania pracownika do pracy.

     

    Motywowanie (pobudzanie) do pracy polega na stwarzaniu sytuacji nęcących lub przymusowych poprzez stosowanie:

    określonych zachęt bądź to materialnych (płace, premie, nagrody), bądź niematerialnych (podziękowanie, prośba, pochwala, namowa),

    środków przymusu (nakazów, dyrektyw, gróźb...

    Ocena /1.0 Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 554

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez konflikt

     

    Zarządzanie przez konflikt w przedsiębiorstwie polega na możliwie wczesnym wykrywaniu potencjalnych źródeł sporów i niepowodzeń, aby podjąć odpowiednie środki zapobiegawcze. Zadaniem kierowników jest zapanowanie nad konfliktami w sensie sterowania tymi procesami w kierunku ich wykorzystania dla dobra...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 779

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE PRZEZ KOMUNIKOWANIE SIĘ (ZPK)

     

    Bezpośrednim celem ZPK jest doinformowanie i dowartościowanie załogi, w nadziei, że przyczyni się ona do stworzenia klimatu wzajemnego zaufania pomiędzy kierownictwem a podwładnymi, a dzięki temu do lepszej motywacji i pozytywnych zachowań pracowników na rzecz organizacji.

    Istotą i celem komunikacji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /3 217

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez innowacje

     

    Zarządzanie przez innowacje zmierza do rozwoju przedsiębiorstwa przez wprowadzanie szeroko pojętych zmian (usprawnień, udoskonaleń, innowacji) przede wszystkim w przełomowych obszarach działal­ności firmy.

     

    ZARZĄDZANIE PRZEZ INNOWACJE - ROLA KIEROWNICTWA PRZEDSIĘBIORSTWA:

    przekonanie, że...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 380

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zarządzanie przez zadania

     

    Zarządzanie przez zadania polega najogólniej mówiąc na formułowaniu przez kierownika konkretnych i mo­bilizujących zadań rzeczowych oraz na zlecaniu ich do wykonania podwładnym wraz z określeniem terminów ich realizacji. Każdemu zadaniu ustala się na ogół normę (granicę) czasu w którym zadanie ma...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /1 941

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE PRZEZ PARTYCYPACJĘ

     

    CELEM ZARZĄDZANIA PRZEZ PARTYCYPACJĘ JEST WZROST AKTYWNOŚCI PODWŁADNYCH ORAZ ZASPOKOJENIE ICH POTRZEB WYŻSZEGO RZĘDU(SAMOREALIZACJI, UZNANIA, PRZYNALEŻNOŚCI) W DRODZE DOPUSZCZENIA ICH DO PROCESU PODEJMOWANIA DECYZJi

     

    Zarządzanie przez partycypację czyli zarządzanie z udziałem pracowników we...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 737

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ZARZĄDZANIE PRZEZ WYNIKI (REZULTATY)

     

    Zarządznie przez wyniki w stosunku do przedsiębiorstwa działa jako system generujący wyniki ekonomiczne w postaci kosztów i zysku. Każde przedsiębiorstwo ponosi koszty, zaś zyski powstają na skutek szans, jakie wykorzystują przedsiębiorstwa oraz pojawiających się okazji w otoczeniu i na zewnątrz. W...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lara Dodano /21.04.2011 Znaków /2 281

    praca w formacie txt

Do góry