Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    PRZYWÓDZTWO PRODUKTOWE

     

    Przywództwo produktowe oznacza możliwość zaoferowania klientom produktu najnowszego. Możliwe jest to wówczas, gdy firma dysponuje odpowiednim zapleczem technologicznym. Przywództwo produktowe osiągają firmy inwestujące w badania i rozwój. Polskie przedsiębiorstwa nie są rozwinięte tak jak...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /1 815

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    MIKROEKONOMICZNE ŹRÓDŁA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ

     

    Pojęcie przewagi konkurencyjnej, którego autorem jest Michael E. Porter stanowi zamiar wyjaśnienia , dlaczego jedne przedsiębiorstwa wygrywają z innymi na tym samym rynku. Walka toczy się o decyzję klienta , o to jakiej firmy produkty wybierze . Trwałą zdolność do wygrywania z konkurencją Porter...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /3 832

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ŹRÓDŁA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW

     

    Koncepcja przewagi konkurencyjnej nieodłącznie wiążę się z pojęcie konkurencyjności. Konkurencyjność jest we współczesnej ekonomii dyskusyjne i wieloznacznie rozumiana. W myśl najprostszego określenia konkurencyjnym staje się wytwórca, jeżeli jest w stanie z powodzeniem rywalizować z...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /2 141

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HOLDING (TOWARZYSTWO HOLDINGOWE)

     

    HOLDING (TOWARZYSTWO HOLDINGOWE) – łączenie się firm w celu wykonania określonego zadania. Forma spółki wielkich przedsiębiorstw lub banków która powstaje poprzez wykup większościowych pakietów akcji. TEORIA GIER – dział matematyki zajmujący się analizą zachowań w sytuacjach konfliktowych. KONFLIKT...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /951

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KOSZTY MONOPOLIZACJI GOSPODARKI

     

    1. Monopolista wytwarza mniejszą wielkość produkcji, 2. Produkty są sprzedawane po wyższych cenach, 3. Redystrybucja dochodów od konsumentów na rzecz monopolisty, 4. Nieefektywność wykorzystania zasobów która wynika z: a) niepełnego wykorzystania posiadanych czynników wytwórczych (utrzymywanie tzw...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /784

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DYSKRYMINACJA CENOWA

     

    DYSKRYMINACJA CENOWA – ma miejsce wtedy gdy ten sam produkt sprzedawany jest w tym samym miejscu i czasie po różnych cenach. WARIANTY D.C. – 1. Ten sam produkt monopolista sprzedaje różnym odbiorcom po różnych cenach (bilety PKP i autobusowe), 2. Temu samemu odbiorcy różne jednostki produktu sprzedawane po...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /1 264

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    MSP w Polsce

     

     

    Najczęściej stosowaną formą zatrudnienia w MSP jest bezterminowa umowa o pracę – wskazuje ją 61,4% badanych firm. Jednak jej popularność zmalała w porównaniu do końca 2000r. o 1,2% wskazań. Wzrosła natomiast liczba wskazań drugiej pod względem popularności terminowej umowy o pracę (31,8%...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /12 632

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    PROCES INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ A PERSPEKTYWY ROZWOJU SEKTORA MSP.

     

    Rynek europejski jest rynkiem o dużym nasileniu konkurencji dlatego też dążenie Polski do członkostwa w Unii Europejskiej wymusza konieczność szybkiego przystosowania polskich przedsiębiorstw do konkurowania na rynku wewnętrznym.

    Małe i średnie przedsiębiorstwa mają bardzo ważne znaczenie dla...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /2 609

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    CELE POLITYKI RZĄDU WOBEC MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

     

    Strategicznym celem polityki makroekonomicznej państwa jest trwały, zrównoważony wzrost gospodarczy. Wokół tego celu winny być skoncentrowane wszelkie polityki cząstkowe, o krótszym horyzoncie czasowym, do których zaliczyć należy także politykę wobec małych i średnich przedsiębiorstw.

    Analizując w...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /6 553

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    BARIERY ROZWOJU SEKTORA MSP w POLSCE

     

    Rozwój sektora MSP związany jest z pewnymi szczególnymi uwarunkowaniami odnoszącymi się do tej grupy podmiotów gospodarczych.

    Wśród najważniejszych barier rozwoju przedsiębiorczości należy wymienić:

    bariery rynkowe

    związane z regionalnym zróżnicowaniem popytu - spadek liczby...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Lisa Dodano /03.05.2011 Znaków /4 500

    praca w formacie txt

Do góry