Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Klasyfikacja podmiotów gospodarczych

     

    Według formy własności:

    własność państwowa (własność Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych)

    własność komunalna (mienie samorządów terytorialnych)

    własność prywatna osób fizycznych (własność rzemieślników, innych osób fizycznych prowadzących...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /1 284

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Formy organizacyjne przedsiębiorstw.

     

    Przedsiębiorstwa tworzone są na podstawie ustaw, m.innymi :

    Ustawa z dnia 23.XII. 1988r „Ustawa o działalności gospodarczej”

    Wprowadza pojęcie podmiotu gospodarczego, którym może być osoba fizyczna lub prawna. Wprowadza zasadę równości podmiotów wobec prawa. Działalność przedsiębiorstw podlega...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /775

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Otoczenie przedsiębiorstwa

     

    ze względu na intensywność jego zmian:

    -stabilne: stabilność technologii, małe modyfikacje produktu, małe wahania popytu, stabilność instrumentów makroekonomicznych (podatki, cła, kursy walut, kontyngenty rządowe, limity rządowe)

     

    -zmienne: dostrzegalne symptomy zmian, możliwość przewidywania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /995

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Praca kierownicza

     

     

    Funkcje typowych czynności i decyzji kierowniczych.

    Kierownicy są planistami, przywódcami, organizatorami i kontrolerami. Są nimi poprzez wykonywanie czynności i decyzji dotyczących tych zadań.

    Kierownicy pracują z ludźmi i poprzez ludzi tzn., że kierownicy kierują podwładnymi...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /1 850

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Działalność podstawowa a pomocnicza w przedsiębiorstwie.

     

    Produkcja podstawowa dotyczy wytwarzania półfabrykatów i wyrobów gotowych.

    Produkty te stanowią o przynależności przedsiębiorstwa do określonej branży i gałęzi przemysłu lub działu gospodarki narodowej.

    Podstawowymi procesami w przedsiębiorstwie włókienniczym są procesy przędzenia, tkania i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Znaczenie i istota planowania płac w przedsiębiorstwie

     

    Podstawą planowani płac w przedsiębiorstwie są z jednej strony prognozy i plany sprzedażyproduktów i usług, z drugiej zaś kosztów pracy.

    W planowaniu możemy wyróżnić trzy generalne podejścia.

     

    Pierwsze polega na ustaleniu globalnej kwoty środków w skali przedsiębiorstwa oraz przeciętnych płac...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /797

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zakres i rola badań marketingowych w przedsiębiorstwie.

     

    Punktem wyjścia działalności przedsiębiorstwa na rynku są badania marketingowe obejmujące, działalność związaną ż systematycznym gromadzeniem danych i ich analizą w celu udoskonalenia procesów decyzyjnych. Struktura informacyjna przedsiębiorstwa jest niezwykle złożona:- informacje pośrednie o...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /1 864

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rola marketingu we współczesnym przedsiębiorstwie.

     

    Pojęcie marketingu jest najczęściej definiowane jako proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadanych wartości produktów Marketing oznacza wiedzę o tym, jak działać na rynku...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /1 729

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Systemy jakości ISO 9000, TQM

     

    Metoda ISO 9000 Opiera się na trzech podstawowych stwierdzeniach

     

    1.Akcent należy kłaść na zapewnienie wytworzenia dobrego produktu a nie na eliminację wadliwie wykonanego produktu,

    2.Każdy pracownik przedsiębiorstwa może i powinien przymusić się do zapewnienia jak najwyższego poziomu...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /2 664

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Promocja sprzedaży a public relations

     

    Promocja jest narzędziem marketingowym obejmującym różne rodzaje czynności, jakie podejmuje przedsiębiorstwo, aby poinformować o cechach merytorycznych produktu i przekonać docelowych nabywców aby go kupili.

    Można określić promocję również jako formę komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Ava Dodano /03.05.2011 Znaków /1 658

    praca w formacie txt

Do góry