Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Inflacja egzogeniczna

    Charakterystyka

    Inflacja egzogeniczna to inflacja, która jest wywołana przyczynami zewnętrznymi takimi jak:

    wzrost poziomu cen towarów importowanych, wojny,

    lub czynnikami wewnętrznymi:

    spadek wydajności pracy w gospodarce, nieurodzaj w rolnictwie itp.

    :Czynniki te powodują w znacznym stopniu...

    Ocena / Kategoria / Makroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /08.06.2011 Znaków /1 094

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gospodarka rynkowa

    Charakterystyka

    Gospodarka rynkowa charakteryzuje się dwiema zasadniczymi cechami: dominacja prywatnej własności czynników oraz

    rynkową alokacją zasobów gospodarczych.

    Głównym typem prywatnej własności rzeczowych czynników produkcji w krajach wysoko rozwinietych jest

    współcześnie własność...

    Ocena / Kategoria / Makroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /08.06.2011 Znaków /1 430

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Techniki organizatorskie

    TECHNIKI ORGANIZATORSKIE ZAPOŻYCZONE Z INNYCH DYSCYPLIN NAUKOWYCH Metody socjopsychologiczne składające się z metod i technik szczegółowych wykorzystywanych w badaniach organizatorskich, przyjętych z psychologii i socjologii, np.: techniki typu interview (ankiety, wywiady itp.) socjogramy Moreno

    burza...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /08.06.2011 Znaków /1 485

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Luka inflacyjna

    Definicja

    Luka inflacyjna to nadwyżka zaagregowanego popytu nad zagregowaną podażą.

    Geneza

    Koncepcja luki inflacyjnej została sformułowana przez Maynard Keynes|J. M. Keynesa w czasie II wojny światowej i jest podstawą teorii o popytowa|inflacji popytowej. Keynes wykazał, że wzrost popytu na skutek...

    Ocena / Kategoria / Makroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /08.06.2011 Znaków /1 344

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Hałas

    Charakterystyka

    Hałasem określa się wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, żądane, dokuczliwe, uciążliwe lub szkodliwe drgania ośrodka sprężystego, oddziałujące za pośrednictwem powietrza na narząd słuchu i inne zmysły oraz inne narządy.

    Drgania akustyczne polegają na ruchu drgającym cząsteczek...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.06.2011 Znaków /3 890

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Hałas

    Charakterystyka

    Hałasem określa się wszelkie niepożądane, nieprzyjemne, żądane, dokuczliwe, uciążliwe lub szkodliwe drgania ośrodka sprężystego, oddziałujące za pośrednictwem powietrza na narząd słuchu i inne zmysły oraz inne narządy.

    Drgania akustyczne polegają na ruchu drgającym cząsteczek...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.06.2011 Znaków /3 890

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Produkcja na zamówienie

    Charakterystyka

    Produkcja na zamówienie - MTO (Make to Order) jest jedną z form współpracy producenta z klientem. Polega na stworzeniu klientowi możliwości wpływania na ostateczny produkt poprzez możliwość wyboru różnych komponentów wyrobu oraz dowolnej ich konfiguracji. W obecnym czasie, gdy mamy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.06.2011 Znaków /2 701

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Segmentacja rynku turystycznego

    Charakterystyka

    Przez pojęcie segmentacji rozumiemy podział na względnie jednorodne grupy konsumentów posiadających wspólne cechy, a różniące się reakcjami na dany produkt.

    Cechami prawidłowo wyodrębnionego segmentu są:

    mierzalność - określenie jaka ilość konsumpcji daje zysk, rozległość -...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.06.2011 Znaków /4 141

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Segmentacja rynku turystycznego

    Charakterystyka

    Przez pojęcie segmentacji rozumiemy podział na względnie jednorodne grupy konsumentów posiadających wspólne cechy, a różniące się reakcjami na dany produkt.

    Cechami prawidłowo wyodrębnionego segmentu są:

    mierzalność - określenie jaka ilość konsumpcji daje zysk, rozległość -...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.06.2011 Znaków /4 141

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Nadawca informacji

    Charakterystyka

    Nadawca informacji jest pierwszym elementem procesu komunikacji. To on rozpoczyna cały proces i jest źródłem informacji. Możemy nim nazwać osobę, która posiada informację oraz potrzebę, chęć, obowiązek służbowy bądź cel jej przekazania innej osobie lub osobom. Jego cechy maja duży...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /07.06.2011 Znaków /1 752

    praca w formacie txt

Do góry