Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Kariera

    Definicja

    W języku potocznym kariera oznacza awans, obejmowanie odpowiedzialnego pracy|stanowiska czy też uznanie w oczach innych. Zaś w literaturze określa się ją jako pewien proces rozwoju osobistego i osiąganie wyznaczonych celów. W. Griffin definiuje karierę jako zestaw związanych z pracą...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /3 719

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Absorpcyjność

    Charakterystyka

    Absorpcyjność- pojemność, wchłanianie. W tym kontekście termin odnosi się do wchłaniania i wykorzystania przez dany Kraj Członkowski funduszy płynących z budżetu Europejska|Unii Europejskiej.

    W przypadku Polski- zwłaszcza chodzi o środki związane z regionalna|polityką regionalną i...

    Ocena / Przedmiot / Ekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /1 083

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia informacyjna

    Charakterystyka

    Przy obecnej roli, jaką systemy informacyjne odgrywają w przedsiębiorstwach, trudno jest wyobrazić sobie dobrze prosperującą firmę, bez sprawnie funkcjonującego systemu informacyjnego, a w szczególności bez systemu informacji menedżerskiej (SIM).

    Omawiając strategie informacyjne...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /2 669

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Model 7s

    Charakterystyka

    Model 7S - McKinsey'a - powstał w firmie consultingowej McKinsey & Company. Model ten został zaproponowany przez Petersa i Watermana (1984). Model bierze pod uwagę niematerialne charakterystyki organizacji (por. Kuraś, 1994), tj.:

    Wspólne wartości (shared values) - zasady postępowania oraz...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /1 545

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Misja i wizja

    Definicja

    Misja jest zasadą działalności gospodarczej, której charakter określa kierownictwo organizacji na podstawie przyjętych kryteriów, np.: preferencji klientów, oferowanych produktów, przewagi konkurencyjnej. Jest ona charakterystyczną rolą przedsiębiorstwa wyrażającą jego odrębność. Jest...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /5 844

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Potrzeby informacyjne

    Wprowadzenie

    Rynek w swej naturze charakteryzuje się tym, że sytuacje na nim występujące są często wieloznaczne, wręcz nieokreślone, a zachowania podmiotów są często nieprzewidywalne. To właśnie powoduje, że firmy - dążąc do rozpoznania niepewności - gromadzą informacje.

    Poprzez potrzeby...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /2 311

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Benchmarking

    Charakterystyka

    Metoda benchmarking-u polega na porównaniu cech organizacji z konkurentami lub firmami wiodącymi w danej branży, oraz kopiowanie sprawdzonych wzorów. Porównywanie takie stosowane jest od dawna, stąd niektórzy autorzy wskazują, iż benchmarking nie jest metodą zasługującą na szczególną...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /15.06.2011 Znaków /14 935

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Marian Mazur

    Charakterystyka

    Marian Mazur - (1909-1983), elektryk, automatyk, pionier badań cybernetycznych w Polsce, twórca teorii systemów autonomicznych na kanwie których powstała cybernetyczna teoria charakteru.

    Studia i początki działalności naukowej

    Marian Mazur w 1934 roku rozpoczął studia na Wydziale...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.06.2011 Znaków /3 406

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Turbokapitalizm

    Charakterystyka

    Turbokapitalizm - twórcą tego określenia jest amerykański ekonomista i statystyk Edward Luttwak z Centrum Badań Strategicznych i Międzynarodowych w Waszyngtonie, który opisał ten termin w autorskiej książce zatytułowanej " Turbokapitalizm. Zwycięzcy i przegrani światowej gospodarki...

    Ocena / Kategoria / Makroekonomia

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.06.2011 Znaków /3 516

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategia fazy dojrzałości

    Charakterystyka

    W fazie tej następuje spadek dynamiki wzrostu sprzedaży, co jest związane z nasyceniem rynku oraz pojawieniem się na nim innych produktów zaspokajających potrzeby klientów. W tej fazie również należy dostosowywać działania przedsiębiorstwa do bieżącej pozycji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /Encyklopedia Zarządzania Dodano /14.06.2011 Znaków /943

    praca w formacie txt

Do góry