-
Ocena brak
Jakie zadania spełnia analiza marketingowa?
Analiza marketingowa dostarcza informacji:
1. bada potrzeby popytu na towary i usługi, prognozuje sprzedaż skuteczności instrumentów marketingowych, warunków organizacyjnych, stanu i struktury zasobów
2. poprzez instrumenty marketingowe:
Pierwsza grupa dotyczy czynności związanych z cechami produktów...
-
Ocena brak
Jakim badaniom należy poddać nowy produkt kierowany na rynek?
Przed wprowadzeniem nowego produktu na rynek należy zdobyć informacje przede wszystkim o związanych z nim kosztach i oczekiwanym popycie przez:
1. poszukiwanie i kreowanie pomysłów i idei nowych produktów (gromadzenie się wiele pomysłów i badania różnymi metodami, niekiedy także poprzez własne laboratoria...
-
Ocena brak
Jakie usługi mogą towarzyszyć sprzedaży dóbr i jaką rolę spełniają na różnych rynkach?
Rola usług:
- zwiększają przewagę firmy nad konkurencją
- wyróżniają firmę na rynku
- zwiększają zadowolenie klientów
- zmniejszają ryzyko związane z nabyciem towaru „niechcianego”
- zwiększają atrakcyjność dóbr
Rodzaje usług:
- rozpoznanie rynku
- określenie oczekiwań klientów...
-
Ocena brak
W jakich segmentach rynku i dlaczego opakowania spełniają szczególną rolę promocyjną?
1. Wzrasta promocyjna rola opakowania (należy dostosować opakowanie do lokalnych warunków)
2. wyróżnia i identyfikuje produkt w ofercie asortymentowej, tworzy specyficzny wizerunek produktu, wyróżniając go wśród substytutów i pełniąc rolę tzw. cichego sprzedawcy
3. modyfikacja opakowania (wpływa na...
-
Ocena brak
Dlaczego opakowania staja się coraz ważniejszym elementem strategii marketingowej?
Ponieważ:
opakowanie pełni funkcję promocyjną i informacyjno-identyfikacyjną
z jednej strony producent chce wyróżnić, promować swój produkt przez szczególne cechy opakowania, z drugiej chce produkować go po najniższych kosztach
opakowanie pełni funkcję ochronną towaru przed...
-
Ocena brak
Jakie znaczenie marketingowe dla firmy może mieć znak towarowy (marka)?
Marka wyróżnia produkty i usługi na rynku, identyfikując sprzedawcę lub producenta, objęta jest ochrona prawną w nieokreślonym czasie, a o jej wartości świadczy to, że jest przedmiotem umowy franchisingu.
Marka – identyfikuje cechy, zalety produktu
wskazuje na zbiór korzyści zarówno funkcjonalnych...
-
Ocena brak
W jaki sposób firmy mogą wpływać na przebieg życia produktu?
Firmy mogą wpływać na przebieg życia produktu poprzez:
reklama – odgrywa decydującą rolę w fazie wprowadzenia produktu na rynek
intensyfikacja dystrybucji – stosowana w fazie wzrostu
modyfikacja rynku – zmierza w kierunku zwiększenia liczby użytkowników produktu bądź do wzrostu...
-
Ocena brak
Jak kształtują się: sprzedaż, koszty, ceny i zyski w poszczególnych fazach cyklu życia produktu?
1) Faza wprowadzenia produktu na rynek
wolny wzrost sprzedaży
znaczny wysiłek firmy dążącej do wzmocnienia i ugruntowania pozycji produktu
niski zysk (relatywnie niski dochód ze sprzedaży)
wysokie koszty wejścia na rynek
decydującą rolę w tej fazie odgrywa reklama
cena...
-
Ocena brak
Jakie znaczenie ma znajomość cyklu życia produktu dla przedsiębiorcy?
Analiza cyklu życia produktu jest jedną z zasadniczych metod pozwalających właściwie kształtować marketingową strategię produktu. Pozwala na programowanie innowacji, a także na zaplanowanie właściwego programu asortymentowego w działaniu firmy.
Rozeznanie fazy cyklu życia, w której znajduje się...
-
Ocena brak
Jakie czynniki wpływają na powstanie segmentów rynku?
Na powstanie segmentów rynku wpływają następujące czynniki:
geograficzne
region, wielkość miasta lub aglomeracji, typ obszaru ze względu na gęstość zaludnienia, zatrudnienie ,klimat
demograficzne
wiek, płeć, liczba członków rodziny, faza cyklu rozwojowego, dochód , zawód, wykształcenie, wyznanie...