-
Ocena brak
Nowe spojrzenie na firmę
Ostatnie dziesięciolecie stanowiło przykrą lekcję dla wielu przedsiębiorstw. Nie mogą one już dłużej ignorować zagranicznych konkurentów i źródeł zaopatrzenia za granicą. Nie mogą dopuścić do tego, aby ich koszty płacowe i materiałowe odbiegały zbytnio od poziomu kosztów na świecie. Nie...
-
Ocena brak
Imperatyw środowiskowy
Trzecim nowym czynnikiem w klimacie dzisiejszego biznesu jest konieczność akceptacji przez przedsiębiorstwa rosnącej odpowiedzialności za środowisko naturalne. W przeszłości, zakłady chemiczne mogły bez większych problemów zatruwać powietrze dymem i emitować substancje chemiczne, które...
-
Ocena brak
Luka dochodowa
W ostatnich dziesięcioleciach duża część świata ubożała, a nie bogaciła się. Chociaż zarobki wzrosły, realna siła nabywcza spadła, a dotyczyło to szczególnie mniej wykwalifikowanej siły roboczej. W Stanach Zjednoczonych wiele gospodarstw domowych zdołało utrzymać swoją siłę
nabywczą...
-
Ocena brak
Gospodarka zglobalizowana
Gospodarka światowa przeszła radykalną transformację w ostatnich dwóch dekadach. Odległości geograficzne i różnice kulturowe znacznie się zmniejszyły wraz z pojawieniem się samolotów odrzutowych. faxów, ogólnoświatowych łączy komputerowych i telefonicznych oraz telewizji satelitarnej. To skurczenie...
-
Ocena brak
Krytyczna rola marketingu w organizacjach i w społeczeństwie
Każde dziesięciolecie zmusza zarząd firmy do świeżego spojrzenia na jej cele. strategie i taktykę. Szybko dokonujące się zmiany mogą z łatwością sprawić, że wczorajsze właściwe zasady prowadzenia biznesu dzisiaj stają się nieaktualne. I lenry Ford utrzymywał produkcję czarnego modelu T...
-
Ocena brak
Popyt konsumpcyjny
Popyt konsumpcyjnyPopyt konsumpcyjny - Jest relacją między ceną dobra a jego ilością, którą konsumenci są skłonni i są w stanie nabyć w danym czasie przy założeniu, że inne czynniki wpływające na popyt pozostają bez zmian (ceteris paribus). Dotyczy dóbr ostatecznych. Owe pojęcie należy nie...
-
Ocena brak
Jak zaprezentować się przyszłemu pracodawcy
Stare polskie przysłowie powiada: "Jak Cię widzą, tak Cię piszą". W przysłowiu tym zawarta jest prawda o tym, że wygląd wywiera zasadniczy wpływ na rozmówcę i w ogóle na innego człowieka, który nas widzi. Swoim wyglądem tworzysz w jego świadomości opinię o sobie zwaną "pierwszym wrażeniem".
To...
-
Ocena brak
Estymator nieobciążony
CharakterystykaEstymator to wielkość wyznaczona na podstawie próby losowej, służąca do oceny wartości nieznanych parametrów populacji generalnej.<BR
Estymatorem parametru Q rozkładu zmiennej losowej X nazywamy taką statystykę:
Z_n=f (X_1, X_2, X_3....X_n)</math
której rozkład prawdopodobieństwa...
-
Ocena brak
Dochód realny
CharakterystykaDochód realny zwany jest tez siłą nabywczą konsumenta. Jest to dochód nominalny skorygowany o poziom inflacji, w ten sposób, że od jego wysokości zależy wolumen (ilość dóbr i usług, które można nabyć).
Dochody realne, obliczane są na podstawie ilości towarów, które mogą być...
-
Ocena brak
Agent turystyczny
CharakterystykaAgent turystyczny to biuro podróży, działalność którego polega na stałym pośredniczeniu w zawieraniu umów o świadczenie usług turystycznych na rzecz organizatorów turystyki posiadających zezwolenia w kraju lub na rzecz innych usługodawców posiadających siedzibę w kraju. Z tytułu...