Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Wpływ różnych zmiennych marketing mix na wielkość udziału w rynku

    Buzzell i Wierscma, na podstawie bazy danych zgromadzonej przez PIMS stwierdzili, że firmy których udział rynkowy w zrastał były lepsze od swoich konkurentów w trzech dziedzinach: wprowadzaniu nowych produktów. wysokiej jakości oferty oraz wydatkach na marketing. W szczególności:

    1. firmy te rozwijały i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 806

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STRATEGICZNY ODWRÓT

    Duże firmy zdają sobie niekiedy sprawę, że nie są już w stanie bronić całego swojego terytorium. Ich siły są za bardzo rozproszone, a konkurencja zdobywa przyczółki ria wielu frontach. Najlepszym rozwiązaniem jest wtedy strategiczny odwrót. Planowany odwrót nie jest opuszczeniem rynku, a raczej...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /953

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Zwiększanie udziału w rynku

    l iderzy mogą zwiększyć swoje zyski poprzez ekspansje swojego udziału w rynku. Na wielu rynkach jeden punkt procentowy udziału wart jest dziesiątki milionów dolarów. Wzrost udziału o jeden punkt na rynku kawy przynosi $48 min. a na rynku napojów orzeźwiających aż SI20 min! Nic wiec dziwnego, że...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /4 998

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Defensywa ruchoma

    Defensywa ruchoma to coś więcej niż tylko agresywna obrona swojego terytorium. Przy defensywie ruchomej lider rozciąga swoją dominację na nowe obszary, które w przyszłości mogą służyć jako ośrodki obrony i ataku. Objęcie tych nowych terytoriów nie odbywa się poprzez normalne rozpowszechnienie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 916

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DEFENSYWA KONTROFENSYWA

    Atakow ani liderzy rynkowi zazwyczaj odpowiadają kontratakiem. Lider nie może być pasywny w obliczu obniżki cen konkurenta, blitzkriegu promocyjnego, ulepszenia produktu lub inwazji na własny teren sprzedaży. Lider może wybrać różne strategie: frontalnego kontrataku, manewrowania na skrzydłach...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /1 881

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kodak i Fuji - międzynarodowa wojna

    Prze/, ponad 100 lat, firma Eastman Kodak była znana z prostych w użyciu aparatów fotograficzny cli, wysokiej jakości ł)łon fotograficznych i stabilnych dochodów.Jednak w ostatnim dziesięcioleciu, sprzedaż i zyski Kodaka zmalały. Kodaka prześcignęli bardziej pomysłowi konkurenci. Wielu z nich...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /4 894

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Obrona udziału w rynku

    Próbując zwiększyć rynek, firma dominująca musi stale bronić swojej obecnej pozycji przed atakami rywali. Lider jest niczym wielkie zwierzę atakowane przez rój owadów. Największy i najbardziej złośliwy ciągle bzyczy wokół lidera. Coca-Cola stale musi bronić się przed konkurencją Pepsi; Gillette...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /2 189

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Strategie liderów rynkowych

    W wielu branżach działa firma, która jest uznawana za lidera rynkowego. Ma ona największy udział na ry nku danego produktu, zazwyczaj przewodzi innym firmom w sprawie zmian cen. wprowadzania nowych produktów, zakresu dystrybucji i intensywności promocji. Lider może być lub nie być podziwiany i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /2 337

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dynamika konkurencji przez cechy produktu

    Rynki pojaw iają się i rozwijają poprzez kilka faz. Rozważmy ewolucję rynku ręczników papierowych. Początkowo, w gospodarstwach domowych używano bawełnianych i lnianych ściereczek do naczyń i ręczników kuchennych. Przedsiębiorstwo papiernicze, poszukujące nowych rynków, wprowadziło ręczniki...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /6 420

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Podsumowanie i krytyka pojęcia cyklu życia produktu

    Niekiedy proponuje się bardziej specyficzne strategie dla każdej fazy CŻP. Na Rysunku 1-4-10 pokazane są strategie cyklu życia dla marketingu produktów spożywczych.

    Pojęcie CŻP jest wykorzystywane przez kierowników ds. marketingu w celu wyjaśnienia dynamiki produktu i rynku. Jako narzędzie planowania...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Elena Dodano /07.02.2012 Znaków /3 268

    praca w formacie txt

Do góry