Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Sprzedaż detaliczna

    Sprzedaż detaliczna obejmuje wszystkie rodzaje działalności, mające na celu sprzedawanie towarów i usług bezpośrednio finalnemu konsumentowi dla jego osobistego, nie komercyjnego użytku. Każda jednostka organizacyjna, która prowadzi taką sprzedaż - bez względu na to czy jest to producent, hurtownik...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /770

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kooptacja

    Kooptacja jest wysiłkiem podejmowanym przez jedną organizację w celu uzyskania poparcia liderów innej organizacji, poprzez włączenie ich do rad doradczych, zarządu i innych struktur, tak aby odczuwali, że ich opinie są brane pod uwagę. Tak długo, jak organizacja inicjująca współpracę traktuje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /689

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Transakcje wiązane

    Czasem producenci silnych marek sprzedają je pośrednikom tylko p<xl warunkiem, że wezmą oni część lub pozostałe asortymenty danej linii produktu. Nazywa się to wymuszaniem zakupu całej linii. Takie transakcje wiązane nie muszą być nielegalne, jeżeli jednak prowadzą do poważnego ograniczenia...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /493

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wyłączność terytorialna

    Handel na zasadach wyłączności często obejmuje porozumienia o wyłączności terytorialnej. Prcxlucent może wyrazić zgodę na to, że nie będzie sprzedawał innym pośrednikom na danym obszarze lub nabywca może się zgodzić na dokonywanie sprzedaży tylko na swoim własnym terytorium. Pierwszy sposób...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /775

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Handel wyłączny

    Wielu producentów i hurtowników jest zainteresowanych tworzeniem kanałów wyłącznych dla swoich produktów. Kiedy dany sprzedawca udziela zezwolenia tylko określonym detalistom na prowadzenie swoich produktów, strategia ta jest nazywana dystrybucją wyłączną. Kiedy sprzedawca żąda, aby pośrednicy nie...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /1 103

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Opanowywanie konfliktu w kanale

    Niektóre konflikty w kanale mogą mieć charakter konstruktywny. Mogą prowadzić do bardziej dynamicznej adaptacji do zmieniającego się otoczenia. Z drugiej strony, nadmierne konflikty mogą zakłócić funkcjonowanie kanału. Problemem jest lepsze opanowywanie konfliktu, a nie jego eliminacja. Istnieje...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /1 291

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Przyczyny konfliktu w kanale

    Ważne jest rozróżnienie przyczyn, które mogą wywoływać konflikt w kanale. Niektóre przyczyny są łatwe do rozwiązania, inne są trudniejsze.

    Poważną przyczyną jest niekompatyhil;iość celu. Na przy kład, producent może pragnąć osiągnąć szybki wzrost udziału w rynku poprzez politykę niskich...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /3 247

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Konflikt w kanałach zintegrowanych pionowo w branży pakowanych dóbr konsumpcyjnych

    Przez wiele lat potężni producenci pakowanych towarów konsumpcyjnych dysponowali w stosunku do detalistów bardzo silna pozycją przetargową. Wynikało to w znacznym stopniu ze stosowania przez nich strategii typu „puli", w ramach której, w celu stworzenia preferencyjnego traktowania marki, wydawali ogromne...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /3 095

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Konjlikt wielokanałowy

    Konjlikt wielokanałowy powstaje wówczas, kiedy dany producent tworzy dwa lub więcej kanałów konkurujących ze sobą o prowadzenie sprzedaży na tym samym rynku. Kiedy Levi Strauss wyraził zgodę na to. aby poza jego sklepami specjalistycznymi, jego jeansy były sprzedawane za pośrednictwem Searsa i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /1 091

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Konflikt poziomy

    Konflikt poziomy obejmuje sytuacje sporne występujące między uczestnikami znajdującymi się na tym samym szczeblu w kanale rynku. Niektórzy dealerzy Forda w Chicago narzekali na innych dealerów Forda w tym mieście, że prowadzą zbyt agresywną reklamę i politykę cenową. Niektórzy franchisebiorcy Pizza...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /Melon Dodano /08.02.2012 Znaków /806

    praca w formacie txt

Do góry