-
Ocena brak
Irytacja
Wiele osób uważa za dokuczliwe coraz częstsze próby sprzedania im towarów w sposób nachalny. Kie lubią oni telewizyjnych programów promocyjnych „natychmiastowej reakcji , które są zbyt głośne, zbyt długie i zbyt natarczywe. Najbardziej przykre są osoby telefonujące w porze obiadu, czy późnym...
-
Ocena brak
Wprowadzenie w błąd lub oszustwo
Niektórzy specjaliści od marketingu Ibezpośredniego komponują treść wysyłanych do konsumentów komunikatów w taki sposób, aby wprowadzić ich w błąd. Przesadnie opisują oni wielkość produktu oraz jego cechy lub zawyżają poziom tzw . ceny detalisty. Organizacje polityczne pozyskujące śr<xlki na...
-
Ocena brak
TESTOWANIE ELEMENTÓW MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO
Jedną z ogromnych zalet marketingu bezpośredniego jest możliwość testowania skuteczności różnych składników strategii ofertowej w rzeczywistych, rynkowych warunkach. Można testow ać: cechy produktu, ceny, środki przekazu, listy z adresami, itp. Chociaż odpowie zaledwie kilka procent respondentów...
-
Ocena brak
List ofertowy
List ofertowy powinien zawierać osobiste przywitanie i zaczynać się od interesującego nagłówka napisanego tłustym drukiem, oświadczenia odpowiadającego na pytanie jak. co. dlaczego, anegdoty lub pytań mających na celu przyciągnięcie uwagi. List powinien być napisany na papierze dobrej jakości i...
-
Ocena brak
Podstawowe decyzje w marketingu bezpośrednim
Celem stosowania bezpośredniego marketingu jest zazwyczaj skłonienie potencjalnego klienta do natychmiastowego kupna. O sukcesie kampanii decyduje wielkość wywołanego zainteresowania (odzewu). Odzew rynku wynoszący 2% jest uważany za dobry, chociaż świadczy to również o tym. że 98% wysiłków...
-
Ocena brak
Tworzenie marketingowej bazy danych
Większość przedsiębiorstw jeszcze nie stosuje marketingu opartego na bazach danych, który jest o wiele bardziej złożony od prostego marketingu bezpośredniego. Marketing ten posługuje się technologią bazy danych oraz wyszukanymi technikami analitycznymi łącząc to z metodami marketingu bezpośredniego...
-
Ocena brak
ZAKUPY ELEKTRONICZNE
Ten sposób robienia zakupów przybiera dwie formy. Pierwsza z nich to wideotekst - jest to dwukierunkowy system łączący poprzez kable lub linie telefoniczne odbiorniki telewizyjne konsumentów z komputerowymi bankami danych sprzedawców.
Dzięki w ideotekstow i konsument może korzystać z komputerowego...
-
Ocena brak
ZAKUPY Z AUTOMATU
Niektóre firmy zaprojektowały automaty umożliwiające składanie zamówień przez klientów (nie należy ich mylić z automatami do sprzedaży np. piwa) i umieściły je w domach towarowych, na lotniskach i w innych miejscach. Na przykład, przedsiębiorstwo obuwnicze Florsheim Shoe umieściło takie automaty w...
-
Ocena brak
MARKETING TELEWIZYJNY BEZPOŚREDNIEJ REAKCJI
Zarówno telewizja sieciowa, jak i kablowa, jest rozwijającym się nośnikiem marketingu bezpośredniego. Telewizja, dla wspierania zbytu produktów może być użyta na dwa sposoby. Pierwszym jest zastosowanie reklamy bezjx>śred niej reakcji. Osoby specjalizujące się w tej dziedzinie prezentują na antenie...
-
Ocena brak
Telemarketing
Telemarketing stał się masowym narzędziem marketingu bezpośredniego. Szacuje się. że przedsiębiorstwa w 1991 roku wydały $234 mld na opłaty za rozmowy telefoniczne, wspomagające sprzedaż produktów i usług. Telemarketing rozwinął się w późnych latach 60-ych w raz z wprowadzeniem krajowych i...