Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    DOBRA WYŻSZEGO RZĘDU

    Dobra, które zaspokajają bardziej luksusowe potrzeby, tak że w miarę wzrostudochodów jednostki udział wydatków na d.w.rz., w stosunku do ogólnej sumywydatków, wzrasta. D.w.rz. charakteryzują się wysokim stopniem przetworzeniai wysoką jakością. Decyzje o zakupie d.w.rz. zależą w dużym stopniu odczynników...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /385

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOM DYSKONTOWY

    Duży sklep z artykułami żywnościowymi i nieżywnościowymi codziennegozakupu, w którym prowadzi się sprzedaż po znacznie obniżonych cenach, główniedzięki maksymalnemu obniżeniu kosztów własnych. Specyficznymi cechamirodziny d.d. (min. —> domy towarowe, —> hipermarkety, —> supermarkety) są:duża...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /713

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBRA NIETRWAŁE

    Konsumpcyjne d. żywnościowe i nieżywnościowe, zużywane w jednym lub kilkuaktach konsumpcji. D.n. dzielą się na d. o stałych preferencjach konsumpcyjnych,które cechuje niska elastyczność popytu (np. mleko, chleb) oraz d. o zmiennychpreferencjach konsumpcyjnych, których zakup zależy w znacznej mierze...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /371

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBÓR LOSOWY WIELOFAZOWY

    Jedna z metod —> doboru losowego polegająca na wylosowaniu w pierwszej faziewiększej —> próby losowej, którą poddaje się wstępnym badaniom ankietowym,a następnie w drugiej (lub dalszej) fazie losuje się w obrębie tej samej kategoriijednostek jedną lub więcej mniejszych prób losowych. Ten sposób...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /634

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    decyzje marketingowe

    Decyzje podejmowane przez zarząd przedsiębiorstwa/korporacji w odniesieniudo celów rynkowych oraz w obszarze funkcjonalnym (pionie) marketingu, służąceosiąganiu tych celów. D.m. dzieli się na strategiczne, taktyczne i operacyjne(standardowe). D. strategiczne dotyczą wyboru celów strategicznychoraz —>...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 318

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBÓR LOSOWY WIELOSTOPNIOWY

    Jedna z metod —> doboru losowego polegająca na kolejnym losowaniu zespołówjednostek coraz niższego stopnia powstających z podziału zespołów wyższegostopnia. Najpierw wybiera się —> jednostki losowania pierwszego stopnia składa-jące się z dużych zespołów —> jednostek badania. Następnie jednostki...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /520

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Definiowanie rynku

    Wstępna faza —> analizy sytuacji marketingowej, zmierzająca do sprecyzowaniaprzedmiotu i zakresu analizowanej działalności gospodarczej. Podstawowyschemat d.r. jest oparty na dwuwymiarowym układzie: produkt/rynek. Wymiar„produkt" zawiera elementy wynikające z klasyfikacji produktów lub za-spokajanych przez...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /707

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    dobór proporcjonalny

    Rodzaj —> doboru losowego warstwowego polegającego na wyborze z każdejwarstwy takiej liczby jednostek, jaka pozostaje w proporcji do liczebności(udziału) tej warstwy w całej —> populacji. Dobór ten ma zaletę „samoważenia",dzięki czemu wyniki dla poszczególnych warstw można do siebie dodawać bezpotrzeby...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /391

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Detal

    Forma pośrednictwa handlowego pomiędzy producentem a finalnym nabywcądóbr materialnych. Podstawą wyodrębnienia d. jest wielkość jednostkowej partiizakupu (partia konsumpcyjna dostosowana do bieżących —> potrzeb odbiorcówindywidualnych) oraz przeznaczenie sprzedawanych towarów (przeznaczeniekonsumpcyjne)...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /865

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    DOBRA CZĘSTEGO ZAKUPU

    Dobra bardzo często kupowane bez większego zastanowienia, ponieważ ichwłaściwości użytkowe są dobrze znane (np. pieczywo, prasa, proszki do prania).Kupujący pragną je nabywać przy jak najmniejszym wysiłku, tzn. najbliżejmiejsca zamieszkania lub zatrudnienia, w jednej placówce handlowej, przy...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /665

    praca w formacie txt

Do góry