Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    IZBA PRZEMYSŁOWO-HANDLOWA

    Podstawowa organizacja samorządu gospodarczego, która reprezentuje inte-resy gospodarcze zrzeszonych w niej podmiotów w zakresie ich działalnościwytwórczej, handlowej, budowlanej lub usługowej. Do zadań i.p.-h. należą:inicjowanie i rozwój indywidualnej przedsiębiorczości, koordynacja i pomocorganizacyjna...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /1 173

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kalkulowanie cen w warunkach przetargu

    Metoda ustalania c. produktu jako elementu warunków transakcji oferowanychprzez przedsiębiorstwo przystępujące do przetargu, uzależniająca wysokość c. od 

    tego, jak konkurenci wyceniają swoją —> ofertę. Wykorzystuje się w tym celukoncepcję zysku oczekiwanego, wg której, jeżeli c. oferowana wzrasta, to...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /tarta Dodano /28.03.2013 Znaków /776

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Innowatorzy

    Grupa konsumentów, którzy pierwsi akceptują nowy produkt. Tworzą ją zwyklenie bojący się ryzyka, wykształceni, zamożni młodzi ludzie o szerokichhoryzontach społecznych i wysokim statusie społecznym. Są bardziej podatni naoddziaływanie pozapersonalnych środków informacji niż na sugestie sprzedaw-ców i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /549

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Hipermarket

    Duży —> sklep samoobsługowy z artykułami żywnościowymi i nieżywnoś-ciowymi o minimalnej powierzchni 2500 m2, wywodzący się z —» supermarketu.Wysoka atrakcyjność h. wynika z ich agresywnej —> polityki cenowej, dużejdostępności komunikacyjnej dla klientów zmotoryzowanych oraz sprawnejorganizacji procesu...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /806

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Gwarancje cenowe

    Warunki stawiane producentom przez pośredników — uczestników danegokanału dystrybucji, zwykle hurtowników lub detalistów — odnoszące się do faktu,że cena zakupu umożliwi im utrzymywanie zapasów towarowych na pożądnympoziomie i zapewni osiąganie zysku oraz że —> rabaty udzielane ich konkurentombędą...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /520

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    instrumenty marketingu

    Narzędzia wykorzystywane przez daną firmę w określonej strategii. Do najważ-niejszych i.m. należą: polityka innowacji, strategia -> nowego produktu, politykaasortymentowa, —» różnicowanie cen. Skuteczne okazują się różne —> upustyi —» rabaty stosowane dla odbiorców i dostawców. Niezwykle efektywnaw...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /795

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HURT

    Forma —> handlu polegającego na zakupie lub przejęciu od sprzedawcy — zwykledużych partii — towarów w celu ich dalszej odsprzedaży (sprzedaży) nabywcomzorganizowanym, tj. producentom, detalistom, innym hurtownikom oraz instytuc-jom publicznym i organizacjom społecznym. Działalność hurtową prowadzączęsto...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /870

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Handel

    Forma wymiany towarowo-pieniężnej polegającej na kupnie w celu dalszejodsprzedaży. W ujęciu operacyjnym h. jest to zespół czynności doprowadzają-cych do przygotowania i zawarcia transakcji kupna-sprzedaży, czyli czynnościodpowiadających poszczególnym —> funkcjom handlu. W ujęciu strukturalnymh. jest...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /2 234

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    INSTRUMENTY MERCHANDISINGU

    Zespół praktycznych działań i środków, za pomocą których kupiec osiąga przy-jęte cele merchandisingowe. I.m. można podzielić na cztery grupy: 1) i. zwią-zane z towarem, w tym głównie asortyment oraz zestaw usług towarzyszą-cych, 2) marża, jako cena usługi świadczonej przez firmę handlową, w...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 137

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    HURT WŁASNY PRODUCENTA

    Sposób realizacji działalności hurtowej (—» hurt) polegającej na wykonywaniuprzez p. towarów wszystkich funkcji spełnianych zwykle przez —> hurtownika.Funkcje te są realizowane z wykorzystaniem dwóch form organizacyjnych:1) biura sprzedaży (sales office) — zlokalizowanego w pobliżu głównych rynkówzbytu i...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /jagodka Dodano /28.03.2013 Znaków /1 551

    praca w formacie txt

Do góry