Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    RYNEK NABYWCY

    Stan, w którym istnieją takie relacje między strumieniami podaży a ujawnionympopytem, przy których sprzedawca jest zmuszony respektować życzenia n.i świadczyć usługi na poziomie przyjętym przez dane społeczeństwo. Mechanizmr.n. jest przede wszystkim mechanizmem konkurencji pomiędzy różnymi dostaw-cami...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /358

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RÓŻNICOWANIE CEN

    Postępowanie sprzedawców ustalających c. wg popytu, wyrażające się w określa-niu c. produktu w zależności od: typu obsługiwanych konsumentów (—> segmenturynku), wersji produktu, czasu i miejsca oferowania produktu. Podstawowymczynnikiem umożliwiającym r.c. jest zjawisko niejednakowej —>...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 758

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RYNEK OLIGOPOLISTYCZNY

    Rynek zdominowany przez niewielką liczbę producentów, na który trudnowkroczyć. Istotą oligopolu jest to, że każdy jego uczestnik musi uwzględnićwpływ własnych działań na decyzje stosunkowo nielicznych rywali. Optymalnedecyzje określonej firmy dotyczące wielkości produkcji zależą od jej...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /368

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RYNEK

    Ogół stosunków wymiennych pomiędzy sprzedającymi, oferującymi dobrai usługi (reprezentującymi podaż) a kupującymi, zgłaszającymi zapotrzebowaniena określone dobra i usługi, poparte odpowiednimi środkami płatniczymi(reprezentującymi popyt). Można zatem powiedzieć, że r. to zespół...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /1 562

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RYNEK PRÓBNY

    Doraźnie dobierany lub stały zespół jednostek —> zbiorowości statystycznej (osób,rodzin, sklepów), które systematycznie udzielają informacji w związku z eks-perymentem przeprowadzanym przez organizatora badań. R.p. wykorzystuje sięstosując sprzedaże próbne, czyli sprzedaże na małą skalę, przed...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /602

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RYNEK DOCELOWY

    Grupa lub grupy konsumentów, do których firma adresuje lub zamierza adreso-wać swoją —» ofertę. Kryterium wyboru r.d. jest analiza —> preferencji konsu-menta. Jeżeli są to preferencje homogeniczne, to firma może uznać za swój celobsługę całego r., stosując strategię —» marketingu niezróżnicowanego...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /934

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    RODZINA PRODUKTÓW

    Zestaw —> klas produktów mogących zaspokajać jakąkolwiek podstawową grupępotrzeb (np. p. odzieżowe, wyposażenia mieszkań, służące do uprawianiaturystyki i sportu). Termin oznaczający najszersze zgrupowanie p. o zbliżonychcechach funkcjonalnych, bliskoznaczny pojęciu „zespół...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /334

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROTACJA ZAPASÓW

    Szybkość obrotu zapasami, która może być wyrażona za pomocą wskaźnikarotacji w dniach lub razach. Wskaźnik rotacji w dniach określa, na ile dnio przeciętnej dziennej sprzedaży (zużycia) wystarczy dany —> zapas przeciętny.Wskaźnik rotacji w razach określa, ile razy należy odnowić zapas przeciętny...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /407

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    ROZCIĄGANIE MARKI

    Działanie polegające na nadawaniu już stosowanej —> nazwy marki innymproduktom. R.m. może się odnosić do nowych produktów wypełniających lubwydłużających —> linie już wytwarzanych produktów zaspokajających zbliżonepotrzeby (np. włączenie dodatkowego kosmetyku do serii oznaczonej m.„Pollena-Ewa") lub...

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /567

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    repozycjonowanie marki

    Działania firmy zmierzające do zmiany pozycji —> marki w świadomości kon-sumentów celem zapewnienia jej lepszej pozycji konkurencyjnej. R.m. możnadokonać, zmieniając cechy produktu, opakowania, cenę, reklamę, metodysprzedaży itp.

     

    Ocena / Przedmiot / Marketing

    Autor /zuzanka Dodano /29.03.2013 Znaków /263

    praca w formacie txt

Do góry