Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    KIEROWANIE PRZEZ DELEGOWANIE - KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA

    •    Lepsza integracja z przedsiębiorstwem: możliwość wypowiedzenia się, bycia poinformowanym, uczestniczenia w wypracowywaniu decyzji.

    •    Szacunek dla siebie: być docenionym i szanowanym.

    •    Stopniowe uniezależnianie się: czuć się odpowiedzialnym, pokazywać własne ograniczenia i słabości...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /613

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    STYLE KIEROWANIA

    Kierownik w zespole pełni rolę reprezentanta interesów organizacji. Sposób sprawowania przez niego władzy ma niezwykle ważne znaczenie dla efektywności działań podległych mu pracowników. Dlatego też dobry kierownik to ten, który: dostarcza swoim podwładnym poczucia siły, a nie poczucia niemocy...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /9 729

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co można delegować jednostkom bezpośrednio podległym?

    Delegowane może być prawie wszystko. Na ogół rozróżnia się dwa typy delegowanych kompetencji: kompetencje decyzyjne, kierownicze oraz kompetencje funkcjonalne, doradcze.

    Kompetencje decyzyjne, kierownicze:

    •    sprawowanie funkcji kierowniczej i wypełnianie wszystkich związanych z tym obowiązków,

    •...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 639

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIEROWANIE PARTYCYPACYJNE

    Partycypacja, czyli współuczestnictwo pracowników w procesie podejmowania decyzji, to jedno z najważniejszych a równocześnie najtrudniejszych do praktycznego zbadania zagadnień kierowania ludźmi. Niezwykle trudno też partycypację wcielić w życie, wymaga to bowiem zmiany mentalności kadr...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /5 500

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Co można delegować tylko częściowo?

    Kierownik powinien zachować odpowiedzialność za zadania, do wykonywania których jedynie on posiada odpowiednie kwalifikacje, a także za:

    1.    Przebieg realizacji powierzonych zadań, tzn.:

    •    określenie (wcześniejsze) celów i ograniczeń delegowanych kompetencji;

    •    okresową kontrolę wyników...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 399

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Kółka jakości przykładem kierowania partycypacyjnego

    Kółka jakości nie są oryginalnym pomysłem japońskim. Japończycy przejęli go w latach pięćdziesiątych od Amerykanów, udoskonalili go i stworzyli system kółek jakości, który w ciągu dwudziestu lat rozwinął się w potężny ruch - nie tylko w Japonii, ale także w innych krajach, w których...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /4 891

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    EFEKTYWNE KIEROWANIE ZESPOŁEM

    Katzenbach i Smith w książce The Wisdom of Teams (1993) dokonali na podstawie szeroko zakrojonych badań kilkudziesięciu zespołów pracowniczych rozróżnienia między zespołami i grupami roboczymi, a następnie - przyjmując kryterium efektywności - podzielili zespoły na pseudozespoły, zespoły...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /5 374

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    KIEROWANIE PRZEZ DELEGOWANIE

    Pragnienie partycypacji w organizacji i zespole jest zjawiskiem naturalnym, jednak wyniki badań nad partycypacją, świadczące o trudnościach z jej wprowadzaniem w życie, sugerują, że należy poszukiwać także innych modeli podziału władzy. Dzielenie się władzą przybierające postać partycypacji...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /4 034

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Dobór sposobów kierowania odpowiednio do sytuacji w zespole

    Zastanów się nad najważniejszymi problemami, z jakimi ma do czynienia w swej pracy kierownik, i spróbuj dopasować do nich najodpowiedniejsze sposoby oddziaływania na zespół. Zadanie to ułatwi Ci znajomość mocnych i słabych stron podwładnych, uważna obserwacja ich zachowań, wysłuchiwanie ich uwag i...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /1 409

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Coaching i mentoring

    Coaching i mentoring pojawiły się we współczesnych firmach jako odpowiedź na idee przywództwa wymagające od kierowników nie tylko wiedzy i umiejętności technicznych oraz specjalistycznych, ale także określonych właściwości, umiejętności „bycia z drugim człowiekiem”, nawiązywania...

    Ocena / Przedmiot / Zarządzanie

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /3 168

    praca w formacie txt

Do góry