Ekonomiczne /10 520 prac/

  • Ocena brak

    Koszty eksploatacyjne środków transportu morskiego i żeglugi śródlądowej

    Ogólnie koszty realizacji usług żeglugowych możemy podzielić na:

    —    koszty bezpośrednie, które są bezpośrednio odnoszone do eksploatacji statku,

    —    pośrednie, tzw. koszty zarządu ogólnego i związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa armatorskiego.

    Jeżeli weźmiemy pod uwagę technologię...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /2 491

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Istota spedycji i jej rodzaje

    Spedycja to zarobkowe organizowanie przemieszczania ładunków w zastępstwie zleceniodawcy oraz wykonywanie związanych z tym czynności z wyjątkiem samego transportu czynności dodatkowych.

    Istotną częścią działalności spedycyjnej jest praca koncepcyjna, występująca w mniejszym lub większym...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /18 999

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstw transportowo - spedycyjnych

    Koszty logistyczne, w tym koszty transportu i spedycji to wyrażone w pieniądzu sjżycie pracy żywej, środków i przedmiotów pracy, wydatki finansowe oraz inne ujemne : _~<i zdarzeń nadzwyczajnych, które są powodowane przepływem dóbr materialnych «ewnątrz w przedsiębiorstwie oraz pomiędzy...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /10 188

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Ogólne czynności spedycyjne

    W etapie wstępnym spedytor udziela klientowi jedynie ogólnych informacji na temat możliwości organizacji procesu transportowego zgodnie z oczekiwaniami zleceniodawcy. Oczekiwania te mogą dotyczyć przykładowo przewozu produktów, które muszą być specjalnie zabezpieczone, a czas przewozu nie może być...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /9 919

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Metody wyznaczania cen za usługi transportowe, taryfikatory

    Wiemy już, że głównym celem przedsiębiorstw transportowych i spedycyjnych jest zaspokajanie popytu klientów oraz osiąganie jak największych zysków. Dodatkowo procesy z-ansportowe muszą być realizowane w taki sposób, aby towar został dostarczony na miejsce, we właściwym czasie, we właściwym stanie...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /10 610

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Rodzaje kosztów w przedsiębiorstwie transportowym i ich klasyfikacja według miejsc powstawania

    Koszt to wyrażone wartościowo zużycie środków pracy, przedmiotów pracy, usłu; obcych i samej pracy.

    Z punktu widzenia działalności firm przewozowych bardzo ważnym parametrem jes: koszt własny produkcji usługi transportowej charakteryzujący się zmiennością - tzr zależny jest od wielkości produkcji...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /5 857

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Wybrane usługi spedycyjne

    Firmy spedycyjne wyspecjalizowały się w świadczeniu szeregu usług odpowiadającym wymaganiom rynku. Nie oznacza to jednak, że wszystkie firmy spedycyjne świadczą identyczne usługi. Wiele firm spedycyjnych świadczy tylko wybrane usługi, wymagające świetnej znajomości określonych zagadnień...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /11 478

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Prawo o ruchu drogowym

    Proces integracji polskiego transportu samochodowego z systemem Unii Europejskiej agał stworzenia nowego prawa regulującego kompleks spraw związanych z funkcjonowaniem tej sfery gospodarki.

    Prawo o transporcie drogowym reguluje stosunki ekonomiczne i stosunki pracy sektorze, określając zasady dostępu do...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /16 733

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Koszty eksploatacyjne środków transportu samochodowego

    Dla przedsiębiorstw transportu samochodowego typowe jest, że 60-75% kosztów w. nika tylko z trzech grup rodzajowych:

    —    amortyzacji środków transportowych - 5-10% kosztów,

    —    zużycia paliw, olejów i smarów - 15-20% kosztów,

    —    wynagrodzeń - 45% kosztów.

    Przeważnie przewoźnicy samochodowi obliczają...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /655

    praca w formacie txt
  • Ocena brak

    Transport w łańcuchach dostaw

    Zarządzanie łańcuchem dostaw staje się coraz większym wyzwaniem dla przedsiębiorstw spółczesnej gospodarki światowej. Podstawą funkcjonowania przedsiębiorstw produkcyj--;ch jest dążenie do maksymalnej redukcji poziomu zapasów i do organizacji zaopatrzenia taki sposób, aby dostawy w systemie...

    Ocena / Przedmiot / Logistyka

    Autor /LucJannnn Dodano /02.04.2013 Znaków /9 122

    praca w formacie txt

Do góry